Form & Fluff

Hei dere 🙂 Da var det endelig helg! Jeg er ferdig med dagens treningsøkt, og skal snart på jobb. Økta gikk bra, og fra mandag begynner jeg på et nytt program. Har fokusert på volum i en periode nå, og bytter fokus til styrke fremover. Da blir det tyngre vekter og færre repetisjoner. Viktig å periodisere treningen! Persen i markløft ble forresten 50 kilo, hehe 🙂 Kjørte relativt lett for å få inn teknikken på øvelsen, med 4 x 10 reps på denne vekta. Fra og med mandag blir det andre boller! Jeg lovte jo at jeg skulle ta et formbilde, men jeg er ikke heeelt klar enda. Derfor kommer det e halvt formbilde i stedet, det er jo bedre enn ingenting 🙂 Synes selv jeg har fått fremgang på lårene, de skal vokse og grooo!

Så må jeg bare tipse dere om min ultimate favoritt-fluff! Den er så sinnsykt god!  En halv scoop Rasberry Smoothie protein, 3 eggehvitter, 1 eple og gojibær er alt som trengs for å lage herligheten. Jeg kunne LEVD på dette her- helt sant! Det beste av alt er at det tar under 5 minutter å lage det også. Prøv det – du kommer ikke til å angre 😉


 

32 kommentarer
    1. Hei Nora! Jeg driver for tiden med ganske hard trening, og din kropp er en av mine motivasjoner. Jeg syns du har en så fin kropp! 🙂 Jeg lurt epå om du vet hva slags fettprosent du ligger på nå?

    2. Jeg prøvde å lage fluff en gang. Den bare seig rett sammen og ble vannete før jeg fikk satt skjeia i :/

    3. Hei, du er kjempe fin og et flott forbilde for resten av oss 🙂 Ta formbildet når du føler for det 🙂 Ha en super helg!

    4. Når du trener styrke slik som du gjør må du spise proteinpulver i alt du spiser?
      Kan du ikke bli like stor med vanlig norsk kosthold ?:)
      Go helg!

    5. Det må være den sykeste rompa jeg har sett! Enn om jeg hadde hadd noe sånt… Ikke få av mer fett!!!

    6. Du ser bare råbra ut! Det er interessant å høre om treningsopplegget ditt, siden du bruker forholdsvis lette vekter med mange repetisjoner. Det er så mange som mener at hvis man vil bygge, skal man ta få rep med tunge vekter.

    7. Først vil jeg si at jeg elsker bloggen din, Den gjør meg kjempemotivert!
      Men jeg lurte litt på, du sa om man skal gå ned i vekt må man trene bort mer enn man spiser, det er jo logisk. Men om man vil få mer muskler men samtidig trene bort magen og rompa, skal man da spise mer kalorier enn man trener bort? Og om man ikke trener hver dag får man vell uansett i seg mer enn man klarer å trene bort?

    8. du ser veldig bra ut =) MEN – håper du la ut bildet ikke kun for å få det bekreftet gjennom oss? Du ser sunn ut – og kroppen din har det MYE bedre på denne vekten enn på scene-formsvekten. Og det tror jeg nok du vet selv også.
      Psykisk er det kjempe vanskelig å akseptere en vektøkning, men gi det tid, og gi det en sjans! Hvis du tenker langsiktigt så har det veldig mye å si for helsen at du har en sunn vekt. En fitness-scene-form er ekstrem, og joda – selvfølgelig ser det “bra” ut – men samtidig vet en jo at det ikke er sunt å leve slik i lengre tid. For å holde vekten så lav måtte du nok fortsatt med diettmaten, og igjen – da får ikke kroppen det den trenger. Hadde kroppen “ønsket” å være så tynn fra naturens siden så hadde du faktisk ikke lagt på deg igjen like lett etter dietten.. så det er nødvendig! =)
      dessuten er det jo snart jul… trist å ikke delta i julematspisinga fordi en vil være ei tynn pinne =D
      og – beklager veeeldig lang kommentar.. men har lest bloggen din en god stund uten å legge igjen spor. Så når jeg først legger igjen en hilsen så gjør jeg det til en skikkelig lang en 😛

    9. Du ser så bra ut, Nora! Du er min store motivasjon og forbilde når det kommer til trening og sunt kosthold. You rock!

    10. Elsker at du poster bilder og oppskrifter av sunn men så god mat! synes formen din er kjempe bra, bare å stå på d 🙂 sa ikke du at du tørr ikke å løfte markløft pga at du er redd for midjen din? 🙂

    11. Du ser kjempeflott ut 🙂 Men har du tatt bildet der i garderoben på et treningssenter? 😛 Blir det ikke litt kleint viss det kommer noen andre når du tar bilde? Jeg bare lurer, for jeg ser mange som tar bilde av seg selv på den måten, og jeg skjønner ikke hvordan folk tørr! Jeg hadde dødd av flauhet hadde noen kommet å “tatt meg på fersken” 😛

    12. Ida: Tusen takk for det 🙂 Jeg ANER ikke hva fettprosenten min er, den måler jeg ikke. Bruker målbånd, vekt og speil som indikator på formen 🙂
      Vilde: Så rart! Vær sikker på at du har en tørr bolle før du pisker de, og husk å piske eggehvittene FØR du tilsetter det tørre 🙂
      Anonym: Man må for all del ikke ha proteinpulver i ALT man spiser, men jeg vet ikke av noen som driver med fitness/kroppsbygging som ikke bruker noen form for proteintilskudd 🙂
      Monica: Jeg vil anbefale å deffe/bygge i to forksjellige perioder. Først bygg muskler, så prell av fettet over. Enkelt og greit fordi kroppen trenger å ligge i overskudd for å bygge mye muskler 🙂
      Lena Nathalie: Det kan jeg prøve å få til 🙂
      M: Takk for det, og nei – selvfølgelig gjør jeg ikke det 🙂 Jeg la ut bildet for å vise at jeg IKKE går rundt i konkurranseform nå lenger. Det er nemlig viktig for meg å få frem til alle leserne mine at den formen holder jeg kun over en kort periode 🙂 Men jeg sliter fortsatt med vektøkningen, og jeg måtte tvinge meg selv til å legge ut bildet. Der er vel som du sier – jeg trenger bare litt mer tid 🙂
      Alexa: Ja, det er en gammel mye i kroppsbygger-verden som sier at man får bredere midje av å løfte tungt i markløft. Derfor har jeg ikke tatt markløft før, men det blir det endring på nå 🙂
      Amanda: Hehe, ja det er det. Jeg har gått midt ut på senteret i verdens minste bikini hver uke i flere mnd nå, så jeg er liksom vant til det ;D Men skjønner hva du mener!

    13. Jea: Det er ikke akkurat det jeg prøver på 😉 Prøver å få mer form på lårene og enda mer sprettrumpe – det er ganske feminint spør du meg 😉

    14. DU er en INSPIRASJON!
      Hva skal jeg gjøre/begynne med hvis jeg skal bli så godt trent som deg?
      utgangspunktet mitt er ganske dårlig..
      hva begynte DU med?
      Jeg står BOM FAST!.. hjelp!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg