Helgekos

Hei alle sammen 🙂 Jeg var litt sinna mens jeg skrev det forrige innlegget, men humøret er betraktelig bedre nå 🙂 Veldig gøy å se at det er flere enn meg om er engasjerte også! Nå er jeg på vei hjem etter ei herlig helg på julebord i Kristiansund. Det har vært mye god mat og gode venner, og lite fokus på trening og eksamenslesing. Utrolig godt med slike helger, men så er det alltid like godt å komme hjem igjen også 🙂 Når jeg kommer hjem blir det en treningsøkt på fremside lår og triceps, det blir digg! Har masse energi etter julemat og andre godsaker fra helga. Ikke noe candy da selvfølgelig, det blir ikke før i julestrømpa! Dere er fortsatt med på godteristoppen, ikke sant? 

Noe som er en million ganger bedre enn snop er nøtter. Jeg elsker virkelig nøtter og nekter å dele posen min med noen 😉 Nøtter er et veldig fint eksempel på ting som er sunt, men som likevel inneholder mange kalorier. Det virker som en del der ute tror man kan spise ubegrenset av ting så lenge det er sunt, men sånn er det altså ikke. Denne boksen er forbeholdt helgene, for å si det sånn! ( Og nå er den tom :/ )

 Det er den siste dagen i uka, og den bruker jeg alltid til noe fornuftig 🙂 Lager treningsplan for neste uke og steker kylling/kjøtt så matpakker klare til uka. Det er så utrolig mye lettere å gjennomføre hvis du har en plan å forholde deg til. Så kan du belønne deg selv for innsatsen din når helga kommer 🙂  Sett deg mål, jobb som faen og NÅ målene dine. Du klarer alt her i verden bare du bare vil det nok.  

26 kommentarer
    1. Det var deg som var i Kristiansund i går ja! Jeg lurte fryktelig på om det var deg skjønner du:) kjente deg igjen, sådet måtte bare være deg:) artig å se deg:)

    2. Nøtter er godt 😀
      Jeg spiser sikkert 1 pose om dagen minst. Men jeg trenger alle de kcal jeg kan få.. SKal opp opp opp ivekt og sliter med det :p

    3. Nøtter er supergodt, særlig i kombinasjon med tørket frukt, men det er en grunn til at jeg aldri kjøper det, for alt forsvinner med en gang, hehe 🙂

    4. Var du i Kr.sund du da? 😀
      Ikke langt unna meg da, en times kjøring ca el noe.
      Jeg har hatt en tung uke, med 4 syke barn hele uka, så jeg håper neste uke blir bedre! 😉
      Ha en fin søndag!

    5. En ukeplan er faktisk en forusetning for at uka mi blir vellykket. Glemmer jeg denne faller jeg faktisk fort ned… Så her gjelder det å ha noen ambisiøse holdepunkter å strekke seg etter hver uke:D

    6. hei! 🙂
      Lurer på om du kan poste et inlegg med motiverende treningsmusikk? Håper også at du kan legge til flere bilder av deg i trenings-sammenheng, kroppen din er min motivasjon!

    7. Hei Nora.
      Synes bloggen din er veldig hyggelig å lese.
      For en stund siden fikk du Frontier Apple pie krydder fra Iherb. Hvordan syns du det er? Hvilken mat bruker du det til?
      *L

    8. Regner med “andre godsaker fra helga” innebærer litt alkohol. Synd du ikke tar med dette i innlegget ditt, for selv ei ekstremt flink og dedikert treningsdame som deg koser seg litt en sjelden gang. Det er ikke va man gjør mellom jul og nyttår, men mellom nyttår å jul som teller!

    9. Hei! Jeg er ny leser av bloggen din, og må si at jeg synes den er veldig bra og motiverende! Jeg har nettopp (1 mnd siden) kommet skikkelig i gang med styrketrening, etter en veeeldig lang pause. så jeg synes det er veldig greit å få gode råd og tips på bloggen din, siden du har en del erfaring og kan mye mer enn meg!
      Nå har det seg sånn at jeg skal til Thailand om én måned, og har VELDIG lyst til å bli kvitt litt fett før denne tiden. Så jeg trenger litt råd fra deg, som jeg håper du kan hjelpe meg med!
      Hva skal jeg spise, hva skal jeg ikke spise og hvordan bør jeg trene for å forbrenne mest mulig fett? Jeg vet at alt namnam må elimineres, så det er allerede gjort, og kaloriunderskudd er en selvfølge. Men er det noe mer jeg bør ta hensyn til? Vet også at gerilja kardio (som jeg trente litt før i blant) er veldig effektivt på fettforbrenning, men vet du om noe som funker bedre?
      Hadde satt utrolig stor pris på svar!

    10. Hei, kunne du skrive et innlegg om kardio?? Hvor mye skal til for å kunne gå ned i fett%, men spare på muskelmasse.
      Jeg er en jente med fett% på 23, er 164 cm høy og veier 58 kg. Så ikke noe spesielt overvektig egentlig. Trener hard styrke 3-4 ganger i uken, etterfulgt av 15 min oppoverbakke på tredemølle 6 km/t. 3 ganger i uken går jeg 30 min powerwalk før frokost. 1 dagen i uken blir det spinning eller annen kondis aktivitet. Vil tørre å påstå at jeg ser resultater. Men hva er riktig?
      Noen sier at for mye kardio kan gå utover muskelmassen? Andre sier at kardio MÅ til for å gå ned i fett% da styrke alene ikke holder?

    11. benedicte: Så moro 🙂 Da skulle du sagt hei!
      Linda: Åh, så gøy 🙂 Håper de bli friske sånn at denne uka blir bedre for deg!
      Lila: Jeg fryser den i matbokser 🙂
      Sara: Det kommer iløpet av uka! Lover 🙂
      Lily: Synes det smaker kjeeeempegodt på grøten 🙂 Ser for meg at det blir godt i bakst også. Nå mot jul vil jeg egentlig heller anbefale deg å kjøpe pumpkinpie spice – den smaker pepperkake 😀
      Ingvild: Styrketrening to dager på rad før jeg tar en dag fri fra vektene, og denne dagen kjører jeg cardio 🙂 Noen ganger cario på styrkedager hvis jeg har lyst!
      Anja Lindgaard: Oj! 1 mnd gitt. Søk opp PSMF, det er en såkalt “quickfix”-diett som kun er for kortere perioder. Da finner du forslag til ferdige dietter også. Du kommer sikkert til å ha lite overskudd, men intveralltrening er kjempebra for fettforbrenning om du vil kjøre det 🙂
      sodeso: Funlight-gele, proteinbakst av alle slag ( kaker, boller etc) , oppskjært frukt, grønnsaker og dip etcc 🙂
      Jente: Du kan fint resusere fettprosenten uten cardio, ved hjelp av diett og styrketrening. Kostholdet er utrolig viktig ( det viktigste i mine øyne) for å gå ned i fett%. Kan godt skriv et innlegg om det 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg