Mangel på motivasjon?

Selv om jeg elsker å trene finnes det dager jeg rett og slett ikke har lyst til å dra til gymmet. Fordi jeg heller vil ligge på sofaen, se en film eller shoppe. På sånne dager ser jeg for meg et bilde av hodet mitt på drømmekroppen. Og hvordan får jeg dette bildet til å bli virkelighet? Jo, ved å DRA på trening selv om jeg heller har lyst til å se Greys Anatomy. Resultater kommer ikke av seg selv, iallefall ikke av å ligge på sofaen! Hvis jeg har en skikkelig dårlig dag og dette ikke funker, kan alltid youtube hjelpe meg!

Hvem får vel ikke lyst til å stikke på trening etter å ha sett denne? 😀  


  Om du likte denne pleier jeg å poste motivasjonsbilder og videoer på Facebook-siden min 🙂

40 kommentarer
    1. Hei Nora!
      Jeg driver med en del trening, både styrke, gruppetimer og håndball. Har som regel to økter hver dag, en på skolen(går idrettslinje, hvor fokuset mitt er styrketrening), og en etter skolen (håndball/ kondisjonstrening) Men problemet mitt er at jeg er flink til å få i meg mat FØR trening, men etter trening takler jeg rett og slett ikke spise. Presser som regel ned en skyr (blåbær) og en halv banan. Har gjentatte ganger prøvd å spise mer, men ender bare opp med kvalme og vondt i magen. Lurer på hvor stor effekt dette har for treningen? Trenger hjelp, for føler jeg har stått stille en stund nå, og ingen framgang, selv om jeg føler og VET jeg presser meg selv hardt!

    2. Hei Nora!
      Siden du har etablert deg en del kontakter og begynner å bli godt kjent i fitnessmiljøet lurer jeg på om du kan svare på et litt spesielt spørsmål.
      Jeg og kjæresten min trener begge styrke hver eneste dag og han satser på å stille til neste år. Vi flytter til Berkeley, California nå i desember og skal være der i 6 måneder siden jeg skal studere ved universitetet der. Spørsmålet er da om du vet av noen gode treningssentere i området Berkeley-Oakland-San Francisco? Jeg vet at de har Gold’s Gym i Oakland (hadde jo vært sykt kult å trene på Gold’s Gym!) – høre noe om den, er den bra?
      På forhånd takk, og takk for videoen – nå gleder jeg meg ENDA mer til kveldens økt 😉

    3. Ramlet tilfeldigvis over bloggen din..så utrolig inspirerende du er! Har overhodet ingen planer om bli “fitness-dame”, men drømmer om å gå ned i vekt. Må si du inspirerte meg veldig! Synes du var både nydelig på gamle og nye bilder 🙂 Stå på videre og takk for inspirasjonen! Kommer til å fortsette å lese bloggen din 😉

    4. Motivasjon til tusen! Du har så mange fine motivasjonsbilder på bloggen din, hvor finner du disse? 🙂

    5. åfyfaen!! Unnskyld språket, men det der må være noe av det RÅESTE jeg har sett! Snakker motivasjon nå altså!! Her skal vi kjøre på! Takk for motivasjon på en ellers så kjedelig torsdagskveld! 😀

    6. Hei!
      Har et spørsmål, og hadde blitt utrolig glad hvis du kunne svare meg! 🙂 Er ikke spesielt glad i proteinpulver, så jeg lurte på om litago lettere sjokolademelk er ok å drikke etter trening hvis målet er å bli fit?

    7. ENDELIG en blogg fra en jente som faktisk har peiling på trening! Jobber selv som PT og studerer medisin, og er LUT LEI av alle som uttaler seg om trening og kosthold uten grunnlag eller kunnskap. Jeg er selv ikke interessert i fitness (trener for å bli sterk, ikke stor 🙂 ), men syns det er utrolig kult at du kjører din stil og utvilsomt vet hva du driver med! Yeah!

    8. Utrulig motiverende 🙂
      vil egentlig ut å trene nå. trener ganske mye selv, men føler jeg ikke får den kroppen jeg vil ha, får liksom ikke den fite magen eller six pack. hva kan jeg trene for å få den litt fitere?
      jeg trener ikke for å få fin kropp, men for å bli best i min idrett 🙂 men hadde vert litt digg med fitkropp 🙂
      håper du kan svare og digger bloggen din! 🙂

    9. Er veldig motivert til å trene. Men skulle gjerne hatt motivasjon til å lese til eksamen! Har du noen gode råd for en ustrukturert og lite motivert jente? 🙂

    10. Ganske off topic, men lurer på hvilken effekt sukkerfrie energidrikker har i forhold til å komme seg ned i vekt? De dreper lysten min på noe søtt på lange skoledager. Hvis du svarer ville jeg være evig takknemlig:D leser loggen din ofte etter at du var med i serien på fitnessbloggen.no:)
      Håper på svar:)

    11. Tusen takk!! Jeg vurderte å droppe treningen i dag, men så så jeg videoen og dro den flate ræva mi opp av stolen og gikk på trening 😉 Er fast leser av bloggen din, og du er fantastisk til å motivere!! 🙂

    12. Super blogg!!!
      Prøver å bli tynnere: Er drikken sukkerfri, så er det vel neppe en energidrikk lengre…

    13. Som hobby-styrkeløftar, silikon-motstandar og fysioterapeut gjorde den videon meg frustrert! ALDRI kjør benkpress den måten som vert presentert her! Og kvifor så lite markløft, militærpress og knebøy?

    14. Hei Nora!
      Fant fram til bloggen din i dag, og har stort sett sittet de siste timene og lest alle innleggene dine. Men jeg får ikke til å bla tilbake, for å se tidligere innlegg? Er det ikke flere innlegg, eller har du bare ikke den funksjonen på bloggen din? 🙂
      Jeg spør om dette fordi jeg ikke har funnet noe om dette hittil på bloggen, så hvis det finnes noe innlegg om det, så tar jeg gjerne i mot link.
      Men jeg lurer på; kunne du fortalt om hvordan du gikk fram i starten da du fant ut at du hadde lyst å begynne med fitness? Begynte du først bare å trene oftere, eller startet du målrettet mot fitness med en gang?
      Jeg trener jevnlig, har mange vekter hjemme. Rockering, treningsmatte og diverse ting, men har litt lyst å gå på studio. Dessverre har jeg litt “angst” for å dra på treningsstudio da jeg ser for meg at alle sammen der er så flinke og jeg er redd for å gjøre feil. Skjønner at jeg bare kan spørre om hjelp, men det er på en måte ikke så lett når man er “helt ny”. Har vært på studio før og trent, men har prøvd å dratt tidlig når det har vært lite folk der, samt at jeg har vært på mange spinningstimer, noe som går ganske fint.
      Kunne du fortalt litt om hvordan det var for deg første gangen, hvordan du opplevde dette? 🙂
      Håper du har lyst til å svare på dette. Forresten, så har du har en kjempefin blogg. Veldig ordentlig, interessante innlegg, mange flotte bilder og du skriver veldig bra. Du har fått en ny, fast leser nå. 🙂
      Stå på videre Nora. Be yourself; everyone else is already taken! 🙂

    15. Hei! Jeg lurer på om du har noen spesifike øvelser jeg kan gjøre for å miste litt fett rundt magen, og på innsiden av lårene? Hadde satt stoooor pris på om du svarte meg.
      Du ser forresten fantastisk ut!
      Klem Silje

    16. Hei Nora, liker bloggen din utrolig godt!!
      Har bare et lite spørsmål angående Jack3d;
      Hvor lenge før treningsøkta tar du det, og har du opphold en periode, slik at effekten ikke avtar og kroppen blir “immun”?
      Håper på svar og ellers ha en fin dag 😀

    17. åååh wow for en sinnsykt bra motivasjons video!! Du er så utrolig bra motivator NOra!!! Digger deg!<3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg