En typisk dag

Jeg tenkte å ta dere med gjennom en typisk hverdag her i Trondheim. Så her kommer dagen i dag i bilder, velkommen til en dag i mitt liv 😉

 Jeg elsker å sove, og må derfor kjempe meg ut av senga for å gå morgencardio. Jeg har ikke helt våknet enda, og tar derfor en koffeintablett og BCAA før jeg kommer meg over dørstokken. Men med en gang jeg kommer ut døra kvikner jeg til, høstlufta gir så frisk start på dagen!


Glad og fornøyd etter cardio – med bollekinn og smilehull! Godt å ha de tilbake 🙂

 Tid for frokost! Havregrøt er noe av det beste jeg vet, og jeg spiser ulike varianter av grøt til frokost hver eneste dag. 40 gram havregryn, 1 scoop protein, noen dråper Stevia og pumpkinpie krydder er favoritten! I mens jeg lager den tar jeg dagens kosttilskudd; Omega 3, multivitamin, dietkick, thermotea og c-vitamin. Jeg er et skikkelig dovendyr og føler at dietkick gjør meg mer våken om morningen. Jeg synes jeg blir varmere i kroppen av thermotea – perfekt for en frossenpinn som meg!

Skolebenken kaller, og jeg løper til bussholdeplassen. Jeg rekker ikke bussen som vanlig og kommer forseint til forelesning på Trondheim Økonomiske Høgskole. Jeg går siste året på bachelor i økonomi, og burde kanskje ha lært meg å komme tidsnok på tre år?


Kanskje jeg hadde kommet tidsnok til bussen om jeg hadde gått ut døra istedet for å ta bilde av meg selv i speilet?
 

Forelsninger om mer eller mindre spennende tema blir ferdig, og det er klart for skoledagens høydepunkt – lunsj! Jeg lager alltid dobbel posjon middag dagen før, så er det nok til lunsj dagen etter. Litt dårlig tid til matlaging ettersom jeg kom hjem fra Stockholm i går, og derfor ble det en rask og sunn løsning. Akkurat passe til 2 måltid med disse pakkene 🙂 Det gir 150 gram strimlet svinekjøtt og 250 gram grønnsaker i hver matboks. Ingen kan si det er for dyrt å spise sunt – dette koster ca. 30 kr på Rema 1000 😉 

Middag & lunsj på ferdig på 10 minutter!

For meg er den enkleste måten å holde vekta på å spise ofte. På denne måten går jeg ikke sulten, og da faller jeg heller ikke for fristelsen med å spise noe jeg ikke burde. Derfor fyller jeg også på med et mellommåltid for å holde magen fornøyd og energien til å gjøre lekser oppe 🙂

Jeg drar som regel fra skolen litt tidligere enn jeg burde, jeg klarer nemlig ikke sitte i ro lenge av gangen! Det begynner å krible i kroppen, og jeg drar heller hjem for å trene enn å gjøre lekser. Prioriteringer 😉 Før trening lader jeg opp med proteinkaffe, epler og N.O Xplode.

 

Ferdig på trening, og jeg må selvfølgelig ta bilde av meg selv i speilet. Ikke nok med det – jeg har tilogmed bilde av meg selv på ryggen! Snakk om selvdigger 😀

Veldig viktig å fylle på med engeri etter endt treningsøkt! Kroppen trenger raskt påfyll for å bygge opp musklene istedet for å bryte de ned. Shake og rosiner/riskaker er det jeg foretrekker . Om jeg kjører cardio rett etter styrkeøkta mi pleier jeg å blande 1 teskje med L-glutamin i vannflaska mi som jeg drikker mens jeg går. 


Iso-gold Vanilla, Stevia Chocholate og kanel er verdens beste shake! Smaker kanelbolle 😀

Vel hjemme er det klart for kveldsmat, dette blir ofte meieriprodukter eller omelett. Kommer an på humøret, om jeg er gira på salt eller søtt. I dag var det søtt jeg hadde lyst på, derfor ble det mager kesam med mango og bjørnebær. Blander Stevia Vanilla i kesamen, det smaker BEDRE enn vaniljekesamen på butikken. Bedre næringsinnhold er det også!

Så er det endelig klart for å slappe av litt 🙂 Beina på bordet og yndlingsprogrammet på TV, mens jeg blogger og leser kommentarer fra verdens beste lesere!

Nå skal jeg finne senga – en ny dag venter i morgen! God natt 🙂

28 kommentarer
    1. Hei!
      Du har en skikkelig bra blogg! Er drittlei rosabloggere med sminke og kjøpemanni. Du er et fantastisk friskt pust og er et sunt forbilde for yngre jenter. Samtidig for oss som “kan litt” så er det tydelig at du kan tingene dine. Det er kjempeinteressant og lærerikt å lese alt du har å komme med om kost og trening. Så hvis du kan lage et skikkelig informativt innlegg med din mening om kosttilskudd, gode koffeinkilder, gode shaker(JEG HATER SHAKE – what to do?), hva de forskjellige ting er godt for, smak, når man skal drikke/spise hva, hva man burde holde seg unna etc) sånn som du forsåvidt har gjort her – bare enda mer i detalj…så blir iaf jeg glad:) Er mye tips å hente fra andres meninger og erfaringer:)

    2. Er så artig når man kjenner seg igjen i det du skriver, og hvert fall å se at flere har treningen som første pri seelvom det kanskje ikke er helt lønnsomt bestandig 😛 Hehe, og havregrøt da – det er jo bare best ;)<3

    3. Åh, etter å ha lest dette så kjenner jeg at jeg savner å være så toppmotivert som jeg var før 🙂 Ligger mye glede i sunn mat, ingen tvil om det!

    4. Hva gjør L-glutamin? 🙂
      Du kunne ikke skrevet et innlegg med hvilke kosttilskudd du tar ?
      Du er en SUPER motivasjon! 😀

    5. Hei nora 🙂
      Når du trener både styrke og cardio på samme økt-
      Tar du shake og riskaker etter både styrkeøkt og cardio eller etter styrkeøkten for så å trene cardio? Ser du tar L-glutamin etter styrke, men lurer bare på om du tar det andre i tillegg før cardio?

    6. Herlig! Du er ikke alene om å bli rastløs i løpet av skoledagen, dessverre går jeg fortsatt på vgs og har ikke annet valg enn å bli her hele dagen.. Da hjelper det med en treningsøkt senere på dagen, alltid like befriende 😀
      Ha en fin helg, Nora, gleder meg til svarene fra spørrerunden kommer 😉

    7. A: Tusen takk for det 🙂 Det skal jeg få til!
      Lise: På http://www.iherb.com! Bestill under 200 kr, så slipper du toll. Bestille du under en viss vektgrense som du ser på siden koster frakt 6 dollar.
      Ingvild: Nei, jeg trener på Kaliber 🙂
      Christina. Jepp, bestiller på gymgrossisten og henter det rett over grensa 🙂
      Cecilie Lykke: Blander det i vannet ja, om jeg har det tilgjengelig blander jeg med funlight!
      Ida: riskaker og shake kun etter jeg er ferdig me hele økta, dvs etter cardio 🙂 Tar l-glut mellom styrke & cario 🙂
      Anonym: VANN, da er den best 😉

    8. Har du regnet ut hvor mange kcal du ligger på? Dette ser jo ut til ca 1200? Hvordan klarer du å trene så mye når du er i underskudd? Grønn te ekstrakt og koffein?:p Kjempe bra blogg btw:)

    9. Duu, hadde satt VELDIG pris på svar. Den havregrøten din som du har bilde av, hvilken type og åssen lager du den? kanskje et rart spørsmål men jeg hadde en grøt til frokost hver dag som så, sånn. Husker bare ikke hva den het og aner ikke åssen den blei lagi siden jeg fikk den på folkehøgskolen(kokker lager maten).

    10. Hej Nora,
      Jeg kunne rigtig godt tænke mig at vide hvor meget No Xplode du bruger? Er lidt forvirret over doseringen på pakken.
      Og synes du det virker – kan du mærke forskel?
      Elsker din blog! Ha en skøn dag!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg