Motivasjon & makeup

Fra den første gangen jeg satte beina mine på Kaliber treningsstudio ble jeg trollbundet av facinasjon. Facinasjon over svulmende muskler, veltrente kropper, disiplin og løfting av jern. Jeg kan ikke helt sette fingeren på hva det er jeg elsker med denne sporten, jeg vet bare at jeg gjør det. Jeg beundret alle menneskene på gymmets egen “wall of fame,” og hadde ikke i min villeste fantasi tenkt at jeg ville henge på den samme veggen noen år senere. Neste uke er det et bilde av meg der oppe også, sick.

Nå er det kun 3 dager igjen til NM i bodyfitness, og jeg er i bedre form enn jeg noensinne har vært. Veldig mange av dere lesere har spurt meg om akkurat hva det er dommerne ser etter. Det er mange ting som skal være med, men dette er hovedpunktene i vurderingen:

  1. Det totale atletiske utseendet
  2. Skjønnhet (hår og ansikt)
  3. Helhetlig utvikling av muskulatur
  4. Proposjoner og symmetri
  5. Hud og hudtone
  6. Scenepresentasjon (utstråling, posering, gange og trygghet på scenen)

Jeg vil så gjerne at ALT skal være perfekt til NM, og derfor henger jeg meg kanskje mer opp i detaljer enn andre. Men jeg synes slike ting er viktig, av og til kan det være de små tingene som utgjør forskjellen 🙂 Derfor er jeg veldig nøye med hvilke produkter jeg bruker på hud og hår, ettersom dette faktisk er egne punkter i bedømmingen. Til håret bruker jeg GB, by Gun-Brit, som er helt uten parabener og parfyme. Det samme gjelder sminken min, som hovedsakelig er fra Nilens Jord. Så må jeg bare vise frem de nye skoene mine, som jeg skal bruke på lørdag! Om det blir på scenen eller på et av hovedstadens dansegulv vil tiden vise – brukes skal de iallefall 🙂 

Denne helga gikk det svenske mesterskapet i kroppsbygging og fitness av stabelen, og jeg blir så gira av å se videoer derifra! Det skorter liksom ikke på motivasjonen fra før, men jeg får liksom en ekstra boost når jeg ser disse klippene. Legger ved bodyfitness i både den høye og lave klassen, sjekk ut de nydelige damene da! Snart er det min tur til å stå på scenen igjen – og jeg GLEDER MEG!

Ha en riktig fin kveld alle sammen 🙂

22 kommentarer
    1. Jeg beundrer motivasjonen din!
      Men jeg lurte på en ting. Studerer du ved siden av? Synes jeg leste et sted at du tar en bachelor på tøh. Hvordan klarer du å kombinere det med fitnessen? Lykke til med NM!! Heier på deg 🙂

    2. Masse lykke til på NM, jeg heier på deg!! 😀
      Også lurte jeg på hvor mange år du har drevet med fitness-trening? Og hvordan du så ut før, om du kanskje kunne lagt ut noen bilder av deg selv?
      Du har en vanvittig fin kropp!! Har så lyst til å begynne med fitness selv, men det er ikke noe miljø her på Hamar! 🙁

    3. Frida Marie: Ja, jeg går siste året på TØH – og det går veldig fint 🙂 Synes det er luksus å være student å legge opp tiden min selv!
      Anonym: Det har jeg gjort tidligere,hvis du blar litt tilbake i arkivet :)Jeg har trent hele livet, og begynte på treningsstudio som instruktør da jeg var 16. Begynte på Kaliber for 1,5 år siden 🙂
      Anonym: Den er kjøpt på Gold’s Gym, Venice Beach 😉

    4. Hei Nora! Blir NM i bodyfitness vist på tv eller webtv? I såfall hvilken kanal eller webside? Har så lyst å se på, men har ikke muligheten til å dra til Oslo denne helgen…:(

    5. Du fortjener å komme på den veggen sånn som du ser ut 🙂 Lykke til i helga! Btw, teller du kalorier? Hvor mye ligger du ca på en dag?

    6. Haha, ble helt rørt av de videoene, jeg. 🙂 Tenk å ha jobbet SÅ hardt, og motta førstepremie! Det må være verdens beste følelse.

    7. Wow! Har aldri sett bloggen din før, skyldes rett og slett fordi jeg ikke er særlig inn i den verden. Men må bare si – du ser fantastisk ut! Stå på med dine drømmer 🙂
      Beste hilsner

    8. Wow, lykke til i NM! 😀
      Digger bloggen din, kunne du tenkt deg å ha en spørsmålsrunde en gang? 🙂

    9. MissS: Jeg har hatt det en gang tidligere, og da tok det meg en EVIGHET å svare på spm 😛 Så jeg tenkte at jeg skulle spare neste runde til jeg er ferdig med NM, og dermed har god til til å svare på alt dere lurer på! Litt travelt nå om dagen… 🙂

    10. Hei:-)
      Lurer på hvor du har kjøpt de ølv/glitter skoene hen? synest du er kjempe flink Nora!
      Hilsen Kari

    11. anabole steroider…megareksi…Maybe baby. Vet ikke, men ikke rart noen får mistanke :-)…Flott hvis det er ingen av delene men bare egen drivkraft 😉

    12. forstår bare ikke helt hva som er vakkert med disse kvinnene! etter min mening ser de helt forferdelige ut! Men beundrer treningsmotivasjonen din 🙂

    13. kjempefine sko du har kjøpt! jeg bare lurte på hva slags selvbruning du bruker? har hørt at man må bruke noen spesielle, og at ikke alle er tilatt? masse lykke til på NM, heier på deg!! skal dit med kjæresten min som driver med bodybuiling. dette greier du 😉

    14. Må sei det er ei knallflott dame som heng rett over ventre skuldra di, Nora 😉
      Gratulerer så mykje med vel gjennomført NM!
      Snakkes på Kaliber

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg