Hamburger-tallerken!

Ingenting er så digg som en skikkelig hamburger-tallerken! Dette er skikkelig lørdagskos, og jeg gleder meg allerede til å spise dette igjen. Det er 7 uker å glede seg det, hehe 😉 Etter NM vil det nok komme flere oppskrifter her på bloggen, men det er liksom litt begrenset hvor kreativ man kan være på konkurranse-diett. Anyways, her kommer hamburger ala Nora til 6 personer 😉

1. Bland 3 pakker karbondedeig, 1 finhakket rødløk, 2 hele egg og 1 boks cottage cheese chakalaka. Krydder etter ønske, jeg brukte oregano, salt og kajennepepper.

   2. “Elt” sammen med hendene og lag store burgere som du steker på panna.

3. Kutt opp søtpotet, krydre godt og sett i ovenen ca. 20 min på 200 grader.

Ingen burger er komplett uten masse DIGG tilbehør, og her er det jeg valgte:

Avocado, serrano-skinke,  ost, agurk, sopp og tomat. En god salat hører også med 😉

Så er det bare å hive innpå, i fullkornspita med MASSE hvitløksdressing laget av mager kesam og presset hvitløk! NAM 😀

Burgerne er veldig mektige, og det er desverre nesten umulig å spise mer enn to! Smaker HIMMELSK,  og kan nytes med god samvittiget! Nå ble jeg sulten bare av å lage dette innlegget. Crap 😛

15 kommentarer
    1. Mmmmmm… så heftig godt ut!! Cottage cheese måå man ha i burgeren, da blir den saftig og god. Men aldri prøvd å bruke de c.c med smak:)

    2. Hei! 🙂
      Jeg lurer på en ting angående mat og mengde. Jeg forsøker å få i meg 1700 kalorier på styrketreningsdager. Noen dager er bare proppfull av møter, jobb, sosiale sammenkomster, uforutsette ting og sein trening noe som betyr lite tid til å spise og når kvelden kommer og jeg har trent (klokken er da ca. 21-22), skal jeg da “proppe” i meg all maten jeg “mangler”? Eller skal jeg bare spise litt og så heller la det være et underskudd den dagen. (Er vel på 13-1400 kalorier de fleste dagene så er bare snakk om et par 3-4 hundre kalorier.)Og hvordan er det å spise om kvelden kontra dagen? Tenker da spesielt på fettlagring og karbohydrater.
      Og så lurer jeg på hvorfor du velger søtpotet kontra nypotet f.eks?
      Takk for svar!! 🙂

    3. ååå, elsker bloggen din, den er stor inspirasjon 🙂 syns du kan ordne deg en facebook-side, slik at det er mulig og følge deg der!! 🙂

    4. Henriette: Jeg synes det funker aller best å fordele måltidene utover jevnt utover dagen, hvis du lager deg små og enkle måltider blir det lettere å få i seg. Det tar ikke mange minutter å spise en skyr/ ta en shake og på den måten kan du fordele det litt bedre.
      Søtpotet bruker jeg som karb-kilde istedet for ris på diett. Smaker bedre og kan spises i større mengder 😉

    5. Kristine: Det er mye som er sunt man ikke kan spise på konkuransse-diett. Grunnen til at det ikke er frukt åå diettene våre er at frukt inneholder for mye karbohydrater. Men om du ikke er på konk.diett er det bare å spise frukt 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg