Sukkerfrie cookies med sjokoladebiter

Cookies er perfekt å ha med som niste i påska, det er jo så godt! Ellers kan de bare nytes som kos, disse er sukkerfrie og kan nytes med god samvittighet. Oppskriften ser slik ut:

50 g smør

60 g sukrin gold

2 egg

100 g havregryn

50 g fibra fullkornsmel

1/2 ts vaniljepulver ( evt vaniljeessene eller vaniljestevia)

1 ts bakepulver

1 ts salt

Sukkerfri sjokolade og nøtter

Smelt smør og sukrin god i en liten kaserolle. Pass på å rør godt, slik at sukrinet ikke setter seg fast i bunnen. Pisk eggene lett, og tilsett alle de tørre ingrediensene. Rør inn smør- og sukrinblandingen til slutt. Dette er grunnoppskriften, deretter er det bare å putte oppi akkurat det du har lyst på. Sjokoladebiter og nøtter er en kombinasjon jeg aldri blir lei av, og derfor ble det akkurat dette i dag. 



Form til cookies med to spiseskjeer, og fordel på et bakepapirkledd stekebrett. Jeg fikk 8 cookies av denne oppskriften, som stekes midt i ovnen på 200 grader i ca 10 minutter. La de avkjøle seg på rist før du nyter de, gjerne med et glass melk.



Disse ble virkelig ekstremt gode, jeg har allerede spist to og tror jeg må gjemme bort resten snart! Nå skal jeg snart ut på langtur med Guapo, og det blir nok med et par kjeks som niste der også. Ha en super søndag alle sammen!

8 kommentarer
    1. Du har blitt rene matbloggeren, savner “den gamle bloggen” litt. Ikke sikkert at du har tenkt over det selv

    2. Julie: Jo – men jeg er jo skadet nå og har ikke mulighet til å trene i denne perioden desverre. Så da blir det litt ekstra fokus på mat denne perioden og ikke så mye på trening. Men jeg kommer sterkere tilbake nå jeg er bedre igjen 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg