Søtpotetpannekaker med sjokoladefyll

Pannekaker er noe av det beste jeg vet, jeg tror virkelig jeg kunne ha levd på det Heldigvis finnes det mange sunne måter å lage de på, og en favoritt er med søtpotet. Det du trenger for å lage denne stabelen med pannekaker er:

200 g søtpotet

1 egg

50 gram havregryn

20 g sjokoladeprotein

2 ss sukrin gold

1 ts kanel

 1 ts bakepulver

0,5-1 dl vann

Kok søtpotet til den er myk og fjern skallet. Bruk stavmikser til å mose alle ingrediensene godt sammen. Stek på middels varme i panna, disse brenner seg fort så pass godt på. Mine ble litt mørke, men smaken ble knallgod uansett! Mellom pannekakene ligger et lag med sjokoladefyll, av cottage cheese, bittelitt vann og sjokoladeprotein. Her kan du også bruke kakaopulver pluss litt søtning for å få god sjokoladesmak. Rør alt godt sammen eller bruk stavmikser her også for å få fyllet jevn. Legg lagvis og topp med bananskiver, så har du et mektig og næringsrikt måltid som smaker kjempegodt 🙂




Hvis oppskriften ser kjent ut er det fordi den ligner veldig på en jeg postet tidligere, så om du heller er i jordbær/vanilje humør kan du klikke her.

Da har dere to oppskrifter dere kan prøve dere på i helgen, for disse er farlig gode!

5 kommentarer
    1. Hvilket proteinpulver er det du bruker? Jeg har bare et som ikke smaker såååå godt🙈🙈😝😝.. Kan man bruke sjokoladepålegget fra walders farms skal tro… ??? Hehe.. Nesten starstruck bare av å skrive her😜😜😜.. Fortestt å være en inspirator :-)👍👍👍💪💪💪💪

    2. Kjersti: jeg bruker nanox sitt, det er så utrolig godt! Du kan helt sikkert bruke wladen farms på, selv om det nok ikk blir like godt 🙂

      Takk for fine ord og ha en super dag!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg