Grillmiddag og dessert

Det er så fantastisk følelse å våkne til solskinn og blå himmel. Det har vi vært så heldige å gjøre ofte her i Trondheim den siste tiden, og jeg krysser bare fingrene for at det fortsetter slik. Med godt vær er det enda enklere å lage god mat synes jeg, grillen blir brukt flittig! Det er så lett å lage sunne og fantastiske grillmiddager, som er bedre for deg og smaker veldig mye bedre enn grillpølse i brød. Før jeg begynner med selve grillingen lager jeg alltid klar poteter – de tar lengst tid og gjør seg utrolig godt til grillmat. Skjær opp søtpotet eller vanlig potet, krydre godt og hell over noen ss med olje. Inn i ovnen på 200 grader i ca 30 minutter, og mens de gjør seg klare lager du resten av måltidet. Det aller meste smaker jo godt grillet – vi valgte laks og kyllingfilet sist. Lag dressing av en boks mager kesam,en presset kinesisk hvitløk og litt salt – så har du det du trenger for å spise deg god og mett. 

Jeg var så mett etter måltidet i går at jeg ikke hadde sjans til å spise desserten med engang. I mellomtiden kunne jeg leke litt med verdens herligste Guapo, som bare blir finere for hver dag som går!


Jeg baker alltid mindre på sommeren, fordi det frister liksom ikke like mye når det er varmt ute. Da går jeg heller for enkle løsninger som fruktsalat med mager kesam. Bruk gjerne et rivjern og riv et par ruter mørk sjokolade over – så kan du bare kose deg og nyte sola. 


Da skal jeg gjøre meg klar til den aller siste skolehelgen med forelesninger hos AFPT, snart er vi i mål! Det føles veldig godt at det er den siste helgen samtidig som det er litt vemodig og, jeg har jo trivdes så utrolig godt som student igjen. Men en ting er sikkert, og det er at jeg garantert kommer til å ta flere kurs hos AFPT. Man er jo aldri utlært og jeg gleder meg allerede til noen av kursene jeg har sett meg ut. Uansett, ønsker dere alle en fantastisk helg, NYT den!

5 kommentarer
    1. Det så utrolig godt ut! Kan du ikke lage et ordentlig innlegg om Guapo, hvorfor du valgte en hund fra spania, hvorfor staff osv? 🙂 Kan ikke tenke meg at jeg er den eneste leseren som er interessert i å vite mer om klumpen din!

    2. Blir så glad av å se at du inspirer så mange med din sunne og herlige livsstil! Du er utrolig flink Nora, og virker som ei kjempe jente! Stå på videre 🙂 får lyst på laks nå!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg