Hamburger med sprø søtpotetfries og ny cardiochallenge

Dagens lunsj ble hjemmelaget hamburger med sprø søtpotetfries. Hamburger er det ingenting i veien for å spise hver dag hvis du lager den selv i stedet for på kebabsjappa. Disse lagde jeg av 200 g karbonadedeig, to hele egg og en finhakket rødløk.  I tillegg tilsatte jeg litt salt og pepper, før jeg formet  de runde og flate og stekte på middels varme i panna med litt olje. Søtpotetfries har jeg alltid elsket, og fikk i dag tips av ei venninne om å gjøre de ekstra sprø ved å vende de i eggehviter før de går inn i ovnen for en ekstra sprø overflate. Jeg måtte selvfølgelig prøve tipset med engang, og det anbefales absolutt! Skjær søtpoteten i strimler, vend i eggehvitter og fordel på bakepapir. Over de drysset jeg salt, chilipulver og litt olje før jeg satte platen inn i ovnen på 200 grader i ca. 25 minutter.


Jeg serverte med en stor salat til, og med sukkerfrie ketchup-hjerter på burgerne mine. Bare for å symbolisere at jeg elsker sunn mat og trening, som er en stor del av livvstilen min og det er det jeg ønsker å inspirere til gjennom bloggen. Som lovet har jeg også en ny cardiochallenge for neste uke – som jeg håper så mange som mulig blir med på! #5k5dager ble jo en storsuksess med mange, mange av dere som løp sammen med meg – og det håper jeg dere gjør på #3dager3x3 også! Det ble altså en intervall-challenge denne gangen, men jeg har fått mange gode tips til andre utfordringer jeg kan kjøre i ukene fremover. Denne gangen tenker jeg at 3 dager er nok slik at kroppen får en hviledag mellom hver intervall. 3×3 gjennomføres som navnet tilsier ved å løpe tre drag på tre minutter. Aktiv pause mellom hvert drag, og tiden her bestemmer du selv. Jeg vil likevel anbefale å ha kortere pause enn dragene, derfor er mellom 1-2 minutter aktiv pause det optimale i mine øyne. Prøv deg fram og finn ut hva som passer deg best. Intervaller er knallbra for både fettforbrenning og kondisjonenen – så her det ingen grunn til å stå over utfordringen. Det er jo tross alt bra 9 minutter intensiv jobbing hver gang – altså altså bare 27 minutter gjennom en hel uke. DET klarer vi – ikke minst klarer vi det når vi gjør det sammen. Gjerne legg ut bildene på instagram og hashtag med #3dager3x3  – så kan vi motivere hverandre 🙂 Kvelden skal jeg bruke til å lade opp til den første intervall-økta som blir i morgentidlig, nå kjører vi på!

 

15 kommentarer
    1. Maten så nydelig ut.
      Du ser ut til å være i veldig god form, og ser nydelig ut bakfra.
      Er det en string du bruker under tightsen? 🙂

    2. Gøy med challenges! Vil bare påpeke, håper ikke jeg virker altfor arrogant, men er pt-student selv (ferdig neste uke :-D), og har da lært at.. det er anbefalt med en sammenlagt arbeidsperiode på minst 16 minutter, helst 20, om man ønsker å bedre formen, om man allerede har litt løpeform, vel og merke. Men det gjør det jo lett å gjennomføre når den er såpass mild da, og dét er jo absolutt det viktiste 🙂
      Og den middagen så GOD ut, skal prøves! Elsker søtpotetfries, men har savnet litt crunch, ja, hihi..

    3. Anette: herlig med innspill 🙂 tenker å ikke legge terskelen alt for høy ja – så flest mulig blir med å løpe! dette er jo noe de fleste klarer å gjennomføre. Så kanskje det blir en ultimate challenge om noen uker 4dager4x4?! 😀

    4. Så sinnsykt godt ut! Et lite tips er å steke burgerene i stekovnen 🙂 da trenger mann ikke olje, de lager seg selv og blir supersaftige! Du legger dem rett og slett bare på et bakepapir, setter de inn i ovnen på 200 grader . Best å snu de etterrhvert ( sånn ca etter 7min) 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg