Svar på spørsmål del 1

God morgen 🙂 Jeg fikk inn utrolig mange spørsmål, og jeg skal gjøre mitt beste på å svare på alle jeg kan. De som er spesifikke, med høyde, vekt og hva den enkelte bør spise kommer jeg ikke til å svare på. Her anbefaler jeg å ta kontakt med noen som kan følge dere opp, som f.eks en PT eller coach. De andre spørsmålene har jeg derimot besvart under, i allefall del 1 av spørsmålsrunden 🙂

Hvilken del på kroppen er du mest fornøyd med?

Jeg er uten tvil mest fornøyd med ryggen min. Jeg synes ryggmuskler er fantastisk fint, og det er også favorittøkta mi. Det synes jeg selv har gitt resultater!

Spiser du mye frukt eller i moderate mengder? Hva er din favoritt frukt?

Jeg spiser alt fra 1-4 frukt om dagen. Alltid en eple før trening og ellers varierer jeg ut i fra hva jeg har lyst på/behøver den dagen. Frukt er en fin kilde til karbohydrater og gir rask energi – i tillegg er det jo så sunt og godt og fullt av vitaminer 🙂 Jeg er så glad i alle frukt så det er vanskelig å velge en favoritt, men banan, persimon og mandariner kommer høy opp på lista!

Spiste du mye sukrin sukrin gold, tyggis, fun saft, altså søtningsmiddel når du var på diett?

JA! Det gjelder ikke bare på diett, men hele året rundt. Jeg unngår helst sukker,men jeg er veldig glad i søte ting. Derfor bruker jeg veldig mye søtningsmiddel i matlaging og bakst, og jeg ser virkelig ingen grunn til å slutte med det. 

Det er veldig mange treningstightser på markedet  – hva er din favoritt?

Veldig vanskelig å velge kun en,  så her kommer min topp 3 liste over treningsightser!

Jeg er forelsket i  Doris anti-shake tights fra Rohnisch, og har denne tighsten både i full lengde og capri. Gir veldig god støtte og former rumpa veldig fint synes jeg. I tillegg er den fresh og fin i fargen som jeg setter pris på. Du finner tightsen ved å trykke her.

Kompresjonstights fra 2XU er også en favoritt, jeg har også denne i full lengde, 3/4 dels og i shorts. Jeg er sånn at når jeg først finner noe jeg liker så holder jeg meg til det – og derfor har jeg også så mange varianter av denne. Tighsen finner du ved å klikke her.

Jeg digger både passformen og mønsteret på denne fra Better Bodies – fortjener virkelig plass på topp 3 lista! Superbehagelig å ha på og utrolig kul, blir ofte brukt av meg på trening. Du finner den ved å klikke her.

Hvor mye veier du? Hva er fettprosenten din on og offseason?

Jeg veier meg nesten aldri, og fettprosenten har jeg bare målt en gang. Det var noen uker før konkurrase – og den gang lå fettprosenten på 11%. Nå er selvfølgelig både fettprosten og vekten høyere enn i konkurranseform, men akkurat hva den ligger på aner jeg ikke. Jeg liker ikke å bruke annet enn speilet som pekepinn på hvordan formen min er, og henger meg derfor ikke opp i vekt eller fetprosent. Så lenge jeg er fornøyd med den kroppen jeg våkner med om morgenen er det det viktigste i mine øyne!

Vet dette kanskje er et litt privat tema, men jeg lurer på hvilken type prevensjon du bruker? Tar du hensyn til at hormonpreparater reduserer effekten av styrketrening? 

For å være helt ærlig vet jeg faktisk ikke om hormonpreparater har så stor effekt på styrketrening. Selv bruker jeg ikke prevensjon, rett og slett fordi jeg ikke har behov for det.

Hvilket treningsstudio pleier du å trene på?

Jeg trener på flere treningsstudio her i byen jeg! De jeg pleier å være mest på er Kaliber, Club Fitness og Maxpuls. Veldig fint å kunne variere etter hvilken type treningsøkt jeg skal gjennomføre. I morgen skal jeg teste ut enda et nytt gym også, det gleder jeg meg veldig til!

Har du dager hvor du spiser alt søtt du kommer over? Hva er det beste du vet av godteri? Skeier du noen ganger ut? Sprakk du noen gang på diett?

På diett sprekker jeg ALDRI – men heldigvis jeg jo bare på konkurransediett noen måneder i året. Jeg spiser sunt i ukedagene og koser meg litt ekstra i helgene. Rett etter konkurransen hadde jeg dager hvor jeg spiste alt søtt jeg kom over ja, og spiste så mye at jeg ble kvalm og fikk vondt i magen. Det er jo absolutt ingen god følelse – så nå prøver jeg heller å holde meg til moderate mengder med helgekos. Men jeg unner meg absolutt lit godteri på en lørdagskveld – det viktig å kunne kose seg uten dårlig samvittighet synes jeg. Det aller beste jeg vet av godis er SMÅGODT 🙂



Så lenge du ikke spiser hver dag er det helt greit å unne seg litt ekstra innimellom 🙂

Hva er viktig å ta hensyn til og tenke på og vurdere før man tar brystforstørrelse? Hvordan gjorde du det med mat/trening etter operasjonen? 

Det viktigste er jo å vurdere om man virkelig har lyst til å gjøre det og grunnen til å utføre operasjonen. Jeg hadde komplekser siden jeg var 14, og selv om man kan forme resten av kroppen med trening/kosthold er det faktisk ingenting man får gjort med brystene. Derfor valgte jeg å ta operasjonen, og siden jeg bare var 18 år og ikke enda bitt av “fitnessbasillen” gikk det fint å være noen uker uten trening. Jeg la nok på meg litt den perioden, men det gikk helt fint å ta opp treningen igjen etterpå. Jeg merker ingenting nå under stryketrening, dog jeg bruker å skylde på operasjonen for at jeg er litt svak i benkpress 😉

Hva er din favoritt proteinbar? Hvor får man kjøpt Quest Bar?

Questbarene kjøper jeg fra Iherb.com . De barene er utrolig gode, men de slår virkelig ikke mine favorittbarer som er FortiFX og de finner du her.

Hvor mange kalorier forbrenner du vanligvis under en styrkeøkt?

Aner ikke. Det er ikke forbrenning av kalorier som er målet mitt med en styrkeøkt, så det er ikke engang i tankene mine. Under styrketrening fokuserer jeg på muskelkontakt og progresjon på repetisjoner og vekter. 

Er du sterk? Må du være sterk for å få en bikini kropp? Hvor mye tar du feks i brystpress med hantler eller biceps med hantler?

Nå er det veldig variert hva som beregnes som “sterk” – men selv synes jeg ikke at jeg er det! Hvis jeg sammenligner meg med andre jenter på gymmet løfter mange mye tyngre enn meg, selv om jeg kanskje ser mer muskuløs ut. Brystpress med hantler bruker jeg som regel 20 kg og biceps med hantler trener jeg med 10 kg. Så det er absolutt ikke nødvendig å være supersterk for å være med i Bikinifitness. 

Trener du mye fordi du synes det er fint med en trent kropp, eller fordi du er avhengig av trening?

Ja takk begge deler? Jeg synes det er nydelig med en godt trent kropp og det var jo selve grunnen til at jeg begynte med fitness. Nå er det derimot blitt livsstilen min, jeg elsker å trene og følelsen det gir meg etter en god treningsøkt. Jeg merker med engang at det verker i kroppen hvis jeg går noen dager uten trening – så man kan vel di det sånn at jeg er avhengig. I såfall har jeg verdens beste avhengighet 🙂

Kan du legge ut et bilde av tattoveringen din? Hva betyr den?


Jeg elsker tattoveringen min, jeg elsker det den står for og jeg elsker dette bildet. Korset står for tro, hjertet for kjærlighet og ankeret for håp. Jeg vet ikke av noen ord som kan beskrive min fantastiske farmor bedre, og derfor valgte jeg disse symbolene. KUS er hennes initsialer, og den lille stjerna er med i tattoveringen fordi hun pleide alltid å kalle meg “stjerna mi”  <3

Hvordan og hva spiser du på en helt vanlig ukedag når du ikke er på diett? 

Da spiser jeg akkurat det samme som på diett – bare i større mengder og med litt større friheter. Jeg har alltid fokus på sunn og rene matvarer enten jeg er på diett eller ikke. Nå utenom diett bruker jeg ofte ketchup, sennep eller sursøt saus på maten, og det er ofte sånne småting jeg har savnet på dietten. Ellers er det ikke de store forskjellene på HVA jeg spiser, men mengden er større nå 🙂

Hva er den beste oppskriften du har laget?

Her er det ingen tvil – den hvite pizzaen min er så god at ingen andre oppskrifter slår den. Tror jeg må invitere Hellstrøm på denne en vakker dag, sikker på at han også hadde elsket den! Har du ikke laget denne herligheten enda finner du oppskriften ved å trykke her.


Det var det jeg rakk i denne omgang – nå skal jeg nemlig på trening før jobb og lage de matpakkene som ikke ble gjort i stand i går. Håper dere ble fornøyd med svarene og har en flott dag videre!

16 kommentarer
    1. Skjønner hvis det er for sent å spørre nå, men gjør et forsøk 🙂
      Jeg drikker ikke protein shake etter trening eller før, tar en banan rett etter trening og spiser alltid mer når jeg kommer hjem. Og spiser alltid noe før trening. Bør jeg begynne med proteinpulver for å få mer ut av treingen? eller kan det eventuelt holde med bare ren melk eller sjokolade melk, eller banan slik jeg jør nå?

    2. L: Jeg tenker at jeg bruker så små mengder at det ikke har så mye å si 🙂 Det gjør så mye å bare ha litt saus på risen – så da unner jeg meg virkelig det 🙂

    3. Hei Nora! Jeg har et spørsmål jeg håper du vil svare på!
      Rundt forrige utstillingsperiode, var det mange som brukte Frenzee Fatloss pillene, blant annet Kristine Solhaug og Lone Norås. De pillene står på dopinglisten, og er prestasjonsfremmende – altså doping. Siden “idretten” har blitt så stor og utbrett, er det da forekomster av dopingtester? Siden det ikke er helt 100% sikkert at utøvere som selv vinner overall – doper seg i den grad? Man skulle tro at de samme reglene gjelder for en slik konkurranse som i “sport”(litt usikker på hvordan jeg skal ordlegge meg her). Det er vell nulltolleranse anabile steroider, så hvorfor ikke for fatloss piller som står på dopinglisten?
      Jeg er selv idrettsutøver, og er livredd for å teste positivt på en dopingprøve. Det at andre bruker tilskudd som ikke er på det rene, synes jeg lite om – det er jo juks!
      Håper du vil svare på dette, for dette er noe jeg har gått å gnagd på en stund. Hilsen Victoria 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg