Treningsvideo og chewy proteinbarer

God kveld 🙂 Dagens økt gikk strålende og jeg er så full av energi!  Mage sto blandt annet på programmet, og jeg gikk for to øvelser med treningsball. Har lagt ved en video under som ble filmet for en stund tilbake – men utførelsen av øvelsene er fortsatt den samme 🙂 Jeg kjørte tre sett på begge øvelsene, og kjenner at jeg kommer til å være støl i morgen allerede! 

 Nå som dietten er over er det godt å kunne unne seg litt ekstra i hverdagen. Jeg vil likevel holde fokus sunne alternativer, dette er jo den livsstilen jeg elsker. Jeg elsker også proteinbarer, men det blir fort dyrt om man alltid skal kjøpe. Derfor gikk jeg til verks og lagde mine egne med ingredienser jeg allerede hadde i huset. Næringsrike og fulle av protein, og det beste av alt – de skal ikke inn i ovnene engang! Barene ble med andre ord vellykket, og her er oppskriten: 

100 g vaniljeprotein

80 g peanøttsmør

150 g havregryn

3 ss honning

1,5-2 dl soyamelk ( kan erstattes med mandelmelk eller annen melk)

20 g sukkerfri sjokolade

20 g tørkede tranebær

2 rør stevia vanilje

Hakk opp sjokolade og tørkede bær før du blander alle ingrediensene utenom melken og rører godt sammen. Tilsett melk gradvis og rør godt – husk deigen skal være klissete!  Fordel den i en form, og trykk den godt og jevnt utover – gjerne bruk hendene. Bruk en kniv for å skjære opp ruter, jeg lagde 10 stykker. Deretter setter du formen i fryseren i ca. 30 minutter før du kan ta de ut og NYTE 🙂 Hvis du ikke spiser opp alle barene med engang anbefaler jeg å fryse de ned en og en, slik at de ikke fester seg sammen. Perfekt hvis du er på farta, ut av fryseren og inn i mikroen til den har smelten bittelitt – og du har en super, energirik og sunn snack på farta! 





Så ikke dette godt ut kanskje? Lover at du ikke vil angre hvis du prøver!

17 kommentarer

Siste innlegg