Er du klar for økt nummer 2?

Uansett om du er klar eller ikke så kommer den under 🙂 Jeg har allerede fått en del spørsmål angående hvordan hele programmet ser ut, og jeg kommer selvfølgelig til å legge ut det fullstendige programmet etterhvert. Jeg kan likevel dele litt generelle tanker bak programmet jeg har satt opp med dere nå. Jeg skal trene styrke fire dager i uka hvor to av disse er beindager. På beindagene kjører jeg rumpeøvelsene først da det er bevist effektivt å trene fokusområdene først.  Jeg opplever at rumpe og forside lår responderer bra på høye antall repetisjoner, men baksiden responderer godt på færre. Programmet er sattopp etter dette. Det er lite fokus på bryst og armer – rett og slett fordi de muskelgruppene ikke er så vitkige i bikini og jeg føler at de er godt nok utvilket på meg. Disse muskelgruppene blir uansett aktivisert ved de andre øvelsene, selv om jeg ikke trener dem isolert.  Jeg trener ikke bein to dager på rad lenger, da jeg foretrekker å la beinmusklene hvile litt etter ei beinøkt. Økt nummer to fokuserer derfor på overkroppen og ser slik ut: 

Miitærpress 3 x 5-8

Sidehev i kombinasjon med fronthev 3 x 8-12

Upright rows 2 x 8-12

Facepulls 3 x 12-15

Pushdown 3 x 8-12

Smale dips mellom benker 3 x 10-15 

Mage, 2 øvelser med 3 sett


Fornøyd etter dagens økt i topp fra Better Bodies og joggebukse fra MXDC. Jeg har den i både rød og svart, den er så sykt comfy! Så har vi trykt på logoer fra gymmet for å gjøre den enda kulere, ikke rart jeg digger den 🙂 Mange av dere har også spurt om kostholdsprogram sammen med treningsprogrammet, men det vil jeg ikke dele. Det er ekstremt individuelt, og jeg vil derfor ikke legge ut noen generell matplan. Jeg vil selvfølgelig forsette å vise hva jeg spiser og inspirasjon til matretter – men ikke noen konkret diett. Jeg setter veldig stor pris på tilliten dere viser meg i alle mailer jeg får angående dette, men jeg har verken kunnskap nok eller kapasitet til å svare. Jeg begynner med coaching fra 2014, det kan jo være noe å ha i bakhodet. Det viktigste er uansett å fokusere på å spise sunn og riktig mat, og ikke minst å spise nok mat. Husk at  musklene trenger næring for å vokse seg store! Her er middagen min, speltlomper med laks og grønnsaker 🙂 Det enkle er ofte det beste!

 

Lenkene i innlegget er sponset

18 kommentarer
    1. For en “nybegynner” som meg så synes jeg ofte det er mange øvelser med navn som jeg ikke kjenner til. Når du legger ut programmet i sin helhet, kunne du kanskje ha tatt bilder av øvelsene mens du tar de, hadde hjulpet så mye 🙂 Synes forøvrig det er supert at du deler så mye tips og triks med oss, spesielt mat inspo – godt å se at det er så mye SUNN god mat der ute 🙂

    2. Du ser virkelig flott ut og er til stor inspirasjon! Det flotteste med deg er likevel det herlige smilet ditt, synes jeg! Du virker til å være ei skikkelig glad-jente med beina godt plantet på jorda, og det gjør at jeg kommer tilbake til bloggen din igjen og igjen. Stå på! 😀

    3. trude: jeg kommer ikke til å kjøre så mye cardio fremover, bare når jeg har har lyst 🙂 kommer prrimært til å bare trene styrke, men etter min erfaring spiller det liten rolle NÅR du gjør cardioen, det som betyr noe er hvordan du utrfører den 🙂 bare finn ut hva/når det passer inn i din hverdag 🙂

    4. Hei,
      jeg vet at dette er et personlig spørsmål, men hadde satt utrolig stor pris på å få svar da dette er noe jeg lenge har lurt på. Du skjønner, jeg har en nokså god bakgrunn med trening osv, og har lenge hatt lyst til å prøve meg på bikinifitness. Det jeg har lagt merke til er at svært mange av jentene som stiller har nokså store pupper, selv om fettprosenten er svært lav?Er det vanlig, og nesten et “must”, i bikinifitness å ha silikon? Har du silikon, og tror du jeg har mulighet til å komme langt uten silikon? Håper på svar! 🙂

    5. Heii! Sjekker bloggen din flere ganger daglig, men kommenterer altfor sjeldent! Men nå følte jeg at jeg måtte gjøre det! Jeg har gledd meg sykt til du er ferdig med konkurransen, kjempe spennende å følge deg underveis, men herlighet som jeg har savnet oppskriftene dine! Tror je leser alle treningsbloggene i norge så og si, men ingen er så enkel og konkret og inspirerende som din! Skjønner at du ikke er keen på å legge ut eksakt kostholdsoppsett, men aldri slutt med de fantastisk enkle og supersunne oppskriftene du deler med oss! Herlig!!! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg