Påskeproteinpizza & Fraser Island

Hei dere 🙂 Vi er tilbake på fastlandet etter camping på Fraser Island. Kom tilbake på selveste påskeaften, dette måtte selvfølgelig feires 🙂 Ikke noe påskeegg på oss, men vi lagde en påskeproteinpizza istedet for! Den ble sykt god om jeg så skal si det selv – ingen unnskyldning å være på ferie 😉 Vi har ikke akkurat skapene fulle av ingredienser, så denne pizzaen kan alle lage etter en tur på matvarebutikken 🙂 Bunnen laget jeg av havregryn, egg og melk + litt salt. Har  selvfølgelig ikke matvekta med i sekken, så tok det litt på feelingen. Deigen skal kunne smøres utover et bakepapir med kniv. Stekte denne på ca 200 grader i 10-15 minutter før den ble tatt ut av ovnen igjen. I mellomtiden stekte jeg kalkunkjøttdeig og skjærte opp grønnsaker. Hakkede tomater er min favoritt som pizzasaus om jeg er hjemme eller på reise. Topp med mozarella og inn i ovnen igjen til osten har smeltet, dette tar nye 10-15 minutter. Så er det bare å hive innpå, sunn og supergod pizza med ingredienser alle har tilgjengelig 🙂 Jeg serverte med salat, hummus og salsa – virkelig et festmåltid på påskeaften!

Dette smakte virkelig godt etter enkel kost på camping. Jeg kjøpte 6 bokser cottage cheese og frukt med meg ut til øya, og selv om det er supergodt var jeg veldig klar for lørdagspizza. Dagene vi hadde på verdens største sandøy var helt supre, utrolig gøy å kjøre jeep på stranda! Adrenalinkick som bare det og dette har definitivt vært et av høydepunktene på reisen så langt 🙂 Nydelige stender man kan kjøre på, regnskog og ville dingoer rundt camoen, da kan man ikke klage! Her kommer noen bilder fra Fraser oppholdet vårt:

Nå skal vi prøve oss på et aldri så lite bakeeksperiment, blir det vellykket kommer det bilder i neste innlegg 🙂 Fortsatt god påske Norge, NYT den. Blir sjalu av alle ski & fjellbildene jeg ser, det er virkelig ingenting som slår norsk påske. Kos dere de siste dagene av ferien, klem fra down under 🙂

4 kommentarer
    1. Hei!! Drit fin blogg. Føler at den er så velskrevet at du tar oss som leser seriøst. Mange blogere bare lager masse poster og gidder ikke bruke tid på bloggeni det hele tatt. Det er derfor alltid like hyggelig å se noen som faktisk tar meg som leser på alvor! Jeg har ikke blogg fordi jeg fikk så mye stygge kommentarer, men jeg håper at du ikke skal gjøre det samme om du får stygge kommentarer fordi da vinner mobberne. Men jeg har noe annet jeg håper du vil se på! Det er en konkurranse jeg har funnet som er veldig bra!! Premien er energidrikke i et år. Det er sykt flott for meg om jeg vinner fordi jeg er helt avhengig av Battery – jeg drikker det hele tiden! Haha. Men kanskje du har mer lykke enn meg?! 😛 Tenkte uansett jeg skulle dele den med deg.<3 Ha en flott dag!!!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg