Fantastisk fjelltur!

Hei alle sammen 🙂 Vi lever forsatt livets glade dager her i New Zealand. Helgen gikk med på riding og rafting, rett ned 7 meters foss fikk virkelig hjertet til å pumpe – dødsgøy! Litt ekstremsport må jo til når vi først er her! Det beste med hele oppholdet vårt her så langt var likevel gårsdagens fjelltur. Mt Tongariro Alpine Crossing er en 6 timers tur opp til vulkanen som var Mt Doom i Ringenes Herre filmene. Landskapet der oppe var utrolig vakkert og veldig annerledes fra de grønne og frodige landskapet vi tidligere har gått i. Røde krater og krystallblå innsjøer i tillegg til strålende sol, hva mer kan man be om?

Uten tvil en av de fineste turene jeg har gått i hele mitt liv! Vel nede satte vi kursen mot hovedstaden Wellington og jeg koste meg med favorittsnacksen på roadtrip dit, velfortjent etter langtur 🙂

Prøver fortsatt nye frukter så ofte jeg kan, og her i Wellington fant jeg fersk fiken 🙂 Den var god og jenta er glad som dere ser! Føler meg så heldig som får oppleve alt dette, virkelig verdt all jobbingen og sparingen for å få råd til turen. Fått mange spørsmål om prisen på reisen, alle flybillettene kostet 35000 tilsammen og totalbudsjettet for dette halvåret er 150 000. Penger godt investert i opplevelser 🙂

9 kommentarer
    1. Sprekinger dere to. Gøy med så store kontraster innenfor samme land. Lykke til videre i Kiwi-landet. Klem fra pappa.

    2. Hei! Vurderer å reise neste år jeg også, og derfor lurer jeg på om dere reiser gjennom et spesielt selskap? Er det slik at dere satt opp turen og reisepunkt selv, eller var det noen andre som gjorde det? Håper på svar, og kos deg videre på tur : )

    3. Døds vakker side! Jeg har ikke fortiden. Fant imidlertid en bra konk du burde bli med på! Er sånn du kan vinne gave kort! Kanskje du har flaks? 😀

    4. Sykt pen blog! Tenker nå på lese denne fast! Selv har jeg ikke blogg selv, men hatt så flaks og har fått tilsendt en sinnsykt kul konkurransse hvor du kan vinne en sykel 😀 Jeg har kjempe lyst på ny sykel, så håper jeg vinnner. Men kanskje du er mer heldig? Meld deg på da vel du også! 😛

    5. Virkar som om du har det heilt fantastisk! Det blir som du seier, ei investering, men samtidig ei investering kor du kan trekke fram gode minner i lang til framover. Det er ikkje over når du kjem heim:)
      Får så lyst til å reise til NZ sjølv! Men fyrst skal eg til Nepal, gler meg til det 🙂 Nydelege bilete
      Kos dykk vidare!

    6. Har ikke vært innom bloggen din på en stund, og har ikke fått med meg at du er på reise. Noe så gøy! Var selv på New Zealand mars i fjor. Gåturen over fjellet var rett og slett fantastisk! Ble forelsket i hele landet, jeg.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg