hits

juni 2011

Flg veien p Videoavisa ogs! :)

Frst og fremst vil jeg bare si tusen takk til alle dere som kommenterer og leser bloggen min! Jeg hadde VIRKELIG ikke forventet s mye sttte og positive tilbakemeldinger da jeg begynte blogge, s jeg blir nesten litt overveldet! S tusen hjertelig takk til dere alle, det betyr mye for meg :) Hvis du trykker her vil du finne den frste artikkelen Videoavisapubliserte om veien min til NM. Veldig moro at de lager en slik artikkelserie! Hper dere liker den like godt som meg :) N er klokkabltt alt for mange allerede, og senga kaller. God natt!

Foto: Drea Photography

Magefavoritter

Jeg vilha sixpacks fort som mulig, helst skullejeg hatt deni gr! Mens jeg venter p packenfr jeg bare fortsette trene magemusklene, og her kommer to av mine favoritter n om dagen:

1. Crunches og skr crunchesi Hammer Strength maskin





2. HengendeCaptains Chair




Disse to velsene river som bare det, og jeg kjenner det i magemusklene i dag for si det snn! Hammer Strength maskina er uten tvil en av mine favorittmaskiner p gymmet. N skal jeg til behandlig for f bukt med ei litt vrien skulder, hper det funker!

Hva er din favorittmaskin?

Om det vre p diett

Mange lurer p hvordan dietten min ser ut, s jeg tenkte jeg skulle skrive litt om det. Jeg spiser 6 mltider om dager, og hopper aldri over noen av dem. P denne mten blir jeg aldri sulten, og fr derfor ikke cravings til spise dritt. Jeg har en fast mltidsplan - og da flger jeg den, enkelt og greit. Jeg lager alltid maten min dagen fr, s jeg har det klart til dagen etter. Failing to plan = planning to fail. En typisk dag kanse slik ut:

Frokost:
Havregryn
Whey protein

Mltid 2:
Kyllingfilet
Ris
Grnnsaker

Lunch:
Kyllingfilet
Ris
Grnnsaker

Snack:
Skyr


Middag:
Kyllingfilet
Ris
Grnnsaker

Kveldsmat:
Cottage cheese

For mange ser dette sikkert kjedelig ut, men det handler om se muligheter i stedet for problemer. Jeg varierer med myeforskjellige krydder og grnnsaker, oggr derfor ikke lei. Kunne aldri blitt lei av kylling uansett - det er jo det beste som finnes!!

Forelpig er det null problem vre p diett, og jeg har ikke merket underskuddet noe srlig. N er det tidlig i dietten enn, og jeg vet at det kommer til bli tungt etterhvert. Snn skal det ogs vre, det skal koste, og det jo mye bedre oppn noe nr en har jobba ddshardt for det. Og jobbe det skal jeg, believe me! Jeg skal bokstavelig talt jobbe rva av meg, og jeg gleder meg til det. Skal bli s godt komme i FORM! :)

Du blir hva du spiser. Spiser du bra, flerdu deg bra og spiser du dritt - s fler du deg som dritt.





Strike a pose

Beinkta i dag var skikkelig tung. P snne dager er jeg ekstra glad for at jeg en s fantastisk venn og treningspartner som Paul, som alltid pusher meg til det ytterste. Kneby, beinpress, beinspark, sittende lrcurl, nordic hamstrings og strake marklft var dagens velser - s beina mine er sliiitne n.  Etter kta var det klart for poseringstrening, som jeg rett og slett suger i. Heldigvis er det enn 14 uker igjen til NM, og gjett om det skal ves! N er det klart for kveldsmat fr det blir senga - og lade opp til ei ny treningsuke. Natta! 



Er det ikke snn man skal posere da? ;)

Sommergele!

Frst og fremst m jeg bare si tusen takk for alle bursdagshilsninger og hyggelige kommentarer! S utrolig koselig lese :) Bursdagsdesserten min var s sykt god at jeg bare er ndt til dele den med dere! Kommer definitivt til bli en favoritt i sommer :)Den smaker diggog har etlavt innhold av kalorier. Perfekt nr en er p diett!

Lag 1 liter saftblanding av Fun Light ogvann. Jeg liker geleen sterk, s jeg brukte 2,5 dl Fun Light med bringbrsmakog 7,5 dl vann. Varm dette opp i en kjele sammen med en pakke (10 plater) gelatinplater.Ikke kok blandingen, men det skal vre s varmt at gelatinplatenelses opp. Hell blandingen i ei skl, tilsett jordbr og sett til avkjling i kjleskapet.



Etter noen timerhar geleen stivnet og erklar til nytes. Jeg lagde en "saus" av mager kesam og sukrinmelis, som ble st og god. Dette kan byttes ut med f.eks vaniljekesam. Nringsinnholdet har jeg regnet ut under :

200 gram jordbr: 68 kcal

17 gram gelatin: 58 kcal

150 gram mager kesam: 111 kcal

Totalt: 237 kcal

En hel liter gele kan alts nytes med GODsamvittighet! Flere kan selvsagt deleden svre skla, men det ville ikke jeg ;) Hehe! Utenom geleen ble det litt ekstra karb i gr, som jeg skal utnytte p kveldens beinkt! Ha en sporty sndag alle sammen;)

Birthdaygirl

God morgen kjre lesere! Idag er det 25. juni, og jeg fyller 22 r idag :DHurra formeg!Vknet til 22 roser p senga idagog en herlig frokost.Sjokkisgrt med jordbr - yum!



Treningsplanen for idag er bryst og cardio, i de fine nye treningsklrne jeg har ftt i bursdagsgave. S digg trene i nye klr!Ikke noe treningsfri selv om jeg har bursdag, for en dag uten trening er en dag uten mening ;)Noen av dere ville se tattoveringen min up close, s her kommer et bilde tatt av flinkesteDrea. Elsker tattoveringen min og blir glad bare av se p den :) Hper dere har en fin dag alle sammen - det skal jeg ha!

Cardiofavoritter

Dagens formsjekk gikk bra,og det blir spennende se forandringene fremover. Gleder meg helt fantastisk mye til st p sceneni oktober! Intervall og magetrening er gjennomfrt, s n er det endelig fredagskveld. Jeg har lrt atdu skal gjre mot andre somdu vil at andre skal gjre mot deg -s n deler jeg mine cardiofavoritter med dere, og hper dere vil dele deres med meg ;)

Hva er dine cardiofavoritter?

Measurements

Fredag er den store formsjekk-dagen. Fr frokost tar jeg mlinger og veier meg , og senere p dagen er det formsjekk p gymmet. Jeg har alts tre ting mle fremgangen min utifra, og av disse er vekta minst viktig. Det virker som alt for mange stresser over  badevekta, nr den egentlig ikke har s mye si. Invester 20 kr i et mlbnd istedet og ml en gang i uka. Jeg mler bryst, biceps, midje, hofte og lr - alltid p samme plass. Selv er jeg fornyd med ukas resultat, s sprs det om coachen er enig :P

Kosttilskudd

Jeg har ftt en del sprsml om hvilke kosttilskudd jeg bruker, s jeg tenkte jeg skulle dele det med dere :)

Sammen med frokosten tar jeg multivitamin og kreatin. Fr trening er drikker jeg Whey protein, BCAA og tar et par koffeinpiller for ekstra piff ;) Etter trening er det klart for en strre proteinshake, BCAA og glutamin. Det finnes utrolig mye kosttilskudd p markedet, men dette er alts det jeg bruker.

Legger ved et gammelt bilde av skuldertrening i januar. Satser p at jeg har grodd litt siden da ;)





Hvilke kosttilskudd bruker du?

Meg & Arnold

Jeg har skuldre i fokus n omdagen,vil ha de strre og fyldigere. N sitterjeg og lader opp til kveldes kt med verdens beste treningsparter Paul.Jeg likerbruke litt forskjellige velser, bde for variasjon og at jeg ikke skal g lei.Det er som Colemansier "if you always do what you've always done, you'll always get what you've always got." Her er noen avmine skulderfavoritter for tiden:

  • Skulderpress med manualer
  • Sidehev
  • Militr press
  • Facepull
  • Arnold press

og nr vi snakker om Arnold...



Haha, jeg bare mtte ;) Fantendelig stjerna til Arnoldetter ha lett gjennom hele Walk of Fame!

Motivasjon p print

kta idag var svintung. Beina minefltes ut som blyetter sndagen, og hadde deikke srlig lyst til gjennomfre intervalltrening. Da er det bare bite tenna sammen, og gjre det likevel. Hjelper ogs med ei tskjorte full av motivasjon, som minte meg p at det skal svi. Ain't nothing to it but to do it!



Adrenaline. Sweat. Tears. Glory. Pride. Endorphins. Suffering. Stamina. Speed. Strenght. Skill. Spirit.

Lunsjdessert!

Er av julaftens hydepunkter er desserten, og her i huset blir det alltid servert riskrem. Jeg ELSKER mammas riskrem, men riskrem ala Nora er ikke s verst den heller ;) Den kan tilogmed nytes som lunsj!Ingrediensene vises p bildet under: cottage cheese, mandler, funlight og mandel essens.



Jeg blander cottage cheese og et par drper essens, s fr den en fin og god smak. Fun light er en god erstatter for bringebrsaus, og topping er hele mandler. Smaker digg, og den er full av proteiner og sunt fett. S lett er det, og jeg kan med god samvittighet spise dessert til lunsj :) Velbekomme!

Klar for ei ny uke :)

Matpakker for de neste to dagene er klare! Jeger ikke noe stor fan av bruke mye tid p kjkkenet, s jeg lager alltid mye i gangen. Dette tok ca. 30 minutter, alts 5 minutt per matpakke :) Da kan ingen komme si at de ikke har tid til lage sunne matpakker, fordet tar akkurat like lang tid som smre ei trr brdskive ;)



Det er klart for ei ny treningsuke, og jeg er 100% motivert for knallharde kter denne uka! Det har vrt litt halvveis etter jeg kom hjem fra USA, mtte ha litt tid til komme inn i rutinene igjen. N er jeg back in business, og jeg skal gi alt p gymmet fremover! Denne uka startes med armer. Jeg trener bde biceps og triceps samme dag, og bytter p hvilken av de to jeg starter med hver uke.

Smiling is optional, finishing is not!

Shut up and squat!

Jeg har et elsk/hat forhold til trene bein. Ingenting er s godt som ta kneby og ingenting er s jvelig som det heller. Kommer uansett ikke unna det, s det er bare kjre p! Kneby,beinpress, beinspark, seated hamstring curls og strake marklft sto p menyen i kveld. 200 kg i beinpress denne gangen :) Det blir definitivt cardiofri i morgen, for beina mine er totaltdelagte kta. No pain, no gain - er det ikke det de sier? ;)

Tenk p dette bildet neste gang du kjrer by, det gjr jeg ;)


Frokosttips!

Jeg fungerer ikke uten frokost om morgenen, og jeg er totalt avhengig av sjokoladegrten min! Hadde lett spist grt til hvert eneste mltid om jeg kunne :) Lages enkelt og greit med havregrt iblandet  Whey Gold Standard protein med double rich chocolate smak. For dere som ikke bruker proteinpulver, men som likevel vil ha protein til frokosten er det supergodt blande en skyr inn i havregrten! Jeg synes det er aller best med blbrgrt, men skogsbr funker fint det ogs. Skyr naturell er ogs godt med havregrt, da fr du noe som ligner p rmmegrt. Namnam!

                          





Ferdig sjokkis og skogsbrgrt!  Selvflgelig med MASSE kanel og sukrin p ;) Herlig start p dagen, godt og stappfullt av proteiner. Enjoy!

Den nakne sannhet



Halvnaken sannhet iallefall! Her er dagens form, med litt under 4 mneder igjen til konkurranse. Det er mye som skal skje med den kroppen her frem til oktober, og jeg gleder meg til se forandringene i tiden som kommer. Skrapes for fett og musklene som ligger under skal frem :)  Jeg er s heldig som har s flinke folk til hjelpe meg, s jeg er sikker p at jeg kommer til stille i den beste sceneformen jeg overhodet kan ha til NM.

N er jeg akkurat ferdig med en tung brystkt. Kjrte mindre velser enn vanlig i dag, men med mer vekter. Kommer garantert til  kjenne kta her godt i morgen!  Det ble fire velser idag:

  • Incline benkpress
  • Decline fly
  • Dumbbell fly
  • Cabelcross

 

Lrdagskveld betyr at festkjolen skal p, men drinkene byttes ut med sukkerfri redbull!  God helg :)  

Helgekos

Jeg avkrefter herved myten om at diettmat er kjedelig! Erfantastisk fornyd med konkurranse-dietten min som er satt opp av coach Gunnar.Stekt laks med squash, brokkoli og agurk er ddsgodt p en fredagskveld :)Ha en fin kveldalle sammen!




Fredagstrening

I dager det styrkefri, og det betyr at intervalltrening str for tur. Helttreningsfri kan en jo ikkeha;)Lper 4x4 intervaller med stingning p mlla, og blir SVETT for si det snn. Godt med korte og intensive kter innimellom! Etter lpingen pleier jeg alltid kjre mage. Av en eller annen grunn blir jeg fort lei av magevelser, s jeg varierer disse hver gang. I dag fikk magemusklene gjennomg p denne mten:

Planke



Sideplanke

Rollouts p ball





Hva er din favorittvelse for magen?


Back!

Da er ei bratreningskt gjennomfrt, og jeg er godt plantet i sofaen. Rygg er definitivtyndlinggskta mi, og jeg gleder meg ekstratil hver gang. Det er s digg trene rygg! N er det p tide med kveldsmat, cottage cheese med mander! Med en hel masse kanel og sukrin over smaker det nesten som en dessert :) Sunt og godt!





Morgencardio

God morgen! N er jeg akkurat ferdig meddagens morgencardio.45 minutter raskgange i solsteiken.Med godltene p ret synes jeg deter den allerbeste starten p morgenen.Har s mye energi at jeg lett kunne gtt i timesvis, menenergiensparer jeg til kveldens ryggkt! N er det frokost som str p menyen,verdens beste proteingrt!NAMNAM :)






N kjrer vi!

N kjrer vi p, bloggen er i gang, dietten er i gangog treningen gr s det suser! Denne bloggen kommer til flge minvei til NM i bodyfitness i oktober, og vre full av oppdateringer om treningog kosthold. Stay tuned ;)



Tusen takk til Junesomlaget bloggen for meg, og til Dreafor bildene!

bloglovin Matprat