hits

Blogg

Tusen, tusen takk for flget

Dette innlegget sitter litt langt inne skrive, fordi bloggen har gitt meg s utrolig mye. Jeg kjenner likevel at det er det riktige gjre akkurat n, og jeg gr alltid for den avgjrelsen som fles rett. Dette blir mest sannsynlig det siste innlegget jeg skriver, med mindre jeg plutselig skulle f motivasjonen tilbake. En skal aldri si aldri, men akkurat n kjennes det ut som det er det siste innlegget.Jeg startet bloggen i 2011, og siden den gang har den og dere som har lest den gitt meg utrolig mye. S mye sttte, s mye glede og s mange muligheter som har pnet seg p grunn av bloggen. Det har vrt helt fantastisk! Bloggen har siden oppstart vrt hobbyen min, og noe jeg har gledet meg til sette meg ned med hver dag. Jeg liker gjre ting 100% og ikke halvveis, og det fler jeg rett og slett at jeg ikke har tid til lenger. Jeg har lyst til prioritere mer tid til meg selv og mer tid til familien min, i stedet for bruke mer tid bak en skjerm. Jeg elsker spre treningsglede, og det skal jeg selvflgelig fortsette med! Jeg er jo s heldig jobbe fulltid med trening p 3T, hvor jeg fr gjre det jeg liker aller best live. Jeg forsvinner likevel ikke helt fra sosiale media, p Instagram lever @fitnessnora i beste velgende. Men her inne p blogg.no vil jeg ikke gjre det, og jeg har lyst til si tusen, tusen takk for flget. Dere som har lest bloggen, heiet p meg, ledd med meg, grtt med meg og hengt med i gode og onde dager  her inne helt siden 2011. Det er lenge det! Takk for reisen, takk for alle de herlige yeblikkene og tusen takk for meg ♥  Sees p Instagram! 

Favorittpannekaker & favorittfrukt

Jeg er og blir et pannekakeavhengig menneske, det er s godt! Heldigvis kan det spises hele uken lang, enten man flger en kostholdsplan eller ikke. Det er jo s sunt og inneholder masse god nring, helt perfekt som kveldsmat, frokost eller lunsj. Jeg gr rett p sak, det du trenger for lage disse godsakene er:

80 g vaniljeprotein ♥ 200 g havremel ♥ 3 egg

100 g mager vaniljekesam ♥ 2 ss sukrin gold ♥ 1 ts bakepulver

Bland alle ingrediensene godt sammen, fr du steker p middels varme i panna med litt smr. Du fr 10-12 sm pannekaker av oppskriften, s kan du enten dele med noen eller spare resten til dagen etter. De holder seg nemlig fint i matboks, s har du en super frokost/lunsj. Topp med det du vil, jeg valgte favorittfrukta over alle favorittfrukter; persimon! Det er jeg ogs avhengig av, og er like lei meg hver gang de forsvinner fra butikkene. Heldigvis er de her enda, og jeg skal kose meg med de s lenge jeg kan ♥

Hper dere har en herlig torsdagskveld!

Sukkerfri Bounty

Tenk at vi har kommet til 18 desember da dere - n er det virkelig ikke lenge igjen til den store dagen! Jeg spiser alltid godis i julen, men en hel mned med mye sukker blir for mye av det gode.  Da er det midt i blinken lage sukkerfrie godsaker som fint kan spises hver dag, hele desember. Sukkerfri Bounty er en klassiker, alltid like godt og alltid like enkelt. For lage disse trenger du:

4 ss cocosa ♥ 10 ss kokosmasse ♥ 3 ss kokosmelk

6-8 drper vaniljestevia ♥ 3 ss sukrinmelis

Smelt cocosa og sukrinmelis i en liten kjele. Rr inn vaniljestevia og kokosmelken, fr du tilsetter kokosmassen til slutt. Rr alt godt sammen slik at massen blander seg jevnt. Jeg fordelte i silikonformer som jeg satte i fryseren en halvtimes tid, slik at massen fikk sette seg godt sammen. Etterp smelter du sjokolade og dypper bountyen oppi. Jeg brukte en sukkerfri sjokolade, men det gr selvflgelig helt fint om du velger annen type sjokolade ogs. 


starte uka med sjokolade er jammen ikke feil, n venter rets siste svmmekurs og jeg er klar for gi det jeg har. Hper dere har hatt en nydelig start p uka, og at dere ikke stresser for mye med gjre klart til jul. Det blir nemlig jul uansett ♥

Heller pakkekalender enn sjokoladekalender

Den siste uken har det vrt mye skriverier om kalendere, og n klarer jeg ikke holde igjen. For her virker det som pakkekalendere er den store synderen, mens en enkel sjokoladekalender er helt fantastisk. Fordi vi har jo s mye annet styre med frem til jul at det blir for mye med pakkekalender. Her er jeg 100% uenig, for jeg ser virkelig ingen som helst grunn til gi barna sjokolade p morgenen hver eneste dag i desember. Nr ble det greit med sjokolade i hverdagene? En ting er at det kanskje er annerledes i selve juleuka - men en hel mned? Jeg synes det er helt dryt, og ville aldri gitt en sjokoladekalender til Ulrik. Hva med gi i helgene i stedet for hver eneste dag? Barns kosthold er foreldrene sitt ansvar, og det er faktisk snn at vi fr flere og flere overvektige barn. Det synes jeg er utrolig trist, og det er absolutt ikke barnas feil. Her er det foreldrene som m ta tak for barna sin helse, og legge et godt grunnlag tidlig. Nettopp derfor velger jeg mye heller pakkekalender fremfor sjokoladekalender. Det lage pakkekalender betyr p langt nr at foreldrene m ut med mye penger, for her er det bare kreativiteten som setter grenser. Selv har jeg valgt leie bker p biblioteket - en for hver dag i desember. Det tok meg omtrent 20 minutter p biblioteket, og innpakkingen tok jeg samtidig som jeg s p Farmen. Alts har jeg verken brukt tid eller srlig penger p det, sett bort i fra innpakningspapiret til 10 kroner. Det er vel omtrent det samme som sjokoladekalendrene koster, men i mine yne er det s ufattelig mye bedre. Det trenger ikke vre bker heller, det kan vre aktivitetskalender til barna eller ting de liker gjre. Det m ikke p dd og liv vre pakker. Men om noen mdre har tid, lyst og rd til lage pakkekalender med fine gaver, s er det fint det ogs. Jeg ville uansett valgt pakkekalender 10 av 10 ganger over sjokoladekalender. Om barna ikke fr kalender, s er det helt greit det ogs. Jula handler tross alt om vre sammen, s m hver enkelt f bestemme hva man skal legge i det ♥

bloglovin Matprat