Mine to nyttårsforsett

Hvert år setter jeg og mange andre nyttårsforsetter, og jeg synes det er en bra ting. For min del tenker jeg over året som har gått, og tenker over hva som kan endres til det bedre i det kommende året. For min del har jeg to soleklare ting som stikker seg ut, og da skal jeg holde meg til de to. Jeg kunne sikkert blitt bedre på flere ting, men i 2018 er det to ting jeg skal konsentrere meg om. Det første er å bruke mindre tid på telefonen, spesielt når Ulrik er våken. Jeg bruker alt for mye tid på å sjekke snaps, Instagram og scrolling og det er en tidstyv uten like. Hver dag jeg kommer hjem fra jobb skal jeg legge telefonen i gangen, og der skal den få ligge helt til Ulrik har lagt seg. Man får så lite tid sammen i hverdagen at jeg ikke vil kaste bort noe av den tiden på telefonen min. Det er ikke bare når Ulrik er våken at jeg skal være lite på telefonen, men generelt har jeg en jobb å gjøre her. Så nå har jeg slettet både Messenger og Facebook fra telefonen, så hvis jeg vil sjekke må jeg faktisk dra frem maskina. Nå skal ikke jeg bestemme over andre, men håper flere har det samme nyttårsforsettet. Jeg synes det er så trist at vi skal bruke så mye av tiden vår med nesa ned i telefonen, i stedet for å løfte blikket og se de rundt oss. I går kveld var jeg og to venninner ute i marka, med kakao og sjokolade. Jeg så ikke på telefonen en eneste gang, og det var så deilig! Ja til flere slike kvelder i 2018.

Mitt andre nyttårsforsett er å trene mer. Det høres kanskje rart ut for noen, i og med at jeg er en relativt aktiv person fra før. Tingen er at jeg blir så usannsynlig glad av å trene, og uansett hvor dårlig dagen kan ha startet blir jeg alltid i godt humør av å trene. Det gjør bare noe med meg, og gir meg en følelse som jeg elsker. Det gir meg glede, energi og pågangsmot  som jeg bruker videre i andre deler av livet. Da er det ikke rart at jeg vil ha mer av dette, og har tenkt å trene enda mer i det kommende året. Det jeg skal være flinkere til er å lure inn 20-30 minutter på hektiske dager, for det er ikke nødvendigvis sånn at trening må ta en hel masse tid. Med mindre tid på telefonen er jeg helt sikker på at jeg frigjør mer tid til trening. 

Det var mine to, nå er jeg spent på å høre om dere har noen nyttårsforsetter for 2018? ♥

2 kommentarer
    1. Jeg skal trene regelmessig også i travle perioder og bli føink til å spise mer grønnsaker igjen.
      Jeg bruker telefonen ganske lite. Har ikke på varsler på facebook, messenger og snapchat. Når barna legges bruker jeg en halvtime på å lese blogger (som nå) og sosiale medier og da er jeg klar for å gjøre andre ting resten av kvelden. Sjekker evt før jeg legger meg igjen. Bare tips om hva som funker for meg 😉

    2. Mitt nyttårsforsett for 2018 er å bli flinkere til å nyte øyeblikkene. Jeg er gravid å gleder meg til å bli mamma på nyåret. Etter fødsel er målet å ta opp løpingen igjenn. Godt nyttår til deg. Du ser fantastisk ut. Takk for inspirasjon

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg