Pepperkakecookies

Jeg elsker alt som har med jul og desember å gjøre, og nyter virkelig førjulstiden. Jeg synes selvfølgelig det er innafor å kose seg litt ekstra i julen, men en hel måned er litt i meste laget. Da er sunnere oppskrifter midt i blinken, med julekos uten for mye sukker. Disse kjeksene ser kanskje ikke så fancy ut, men de har en helt fantastisk konsistens og smak av jul!  Anbefales virkelig, og for å lage de trenger du:

2 toppede ss mandelmel♥ 2 egg ♥ 1 dl vann ♥ 2 ss yaconsirup

3 ss sukrin gold♥ 1/2 ts hver av nellik, kanel og ingefær ♥ 1 ts bakepulver

Pisk først sammen egg og sukrin gold, før du tilsetter resten av ingrediensene. Rør godt sammen, bruk to spiseskjeer for å forme kjeks på bakepapir. Steke kjeksene midt i ovnen på 175 grader i 15-20 minutter. Jeg fikk 12 kjeks av denne oppskriften, og de ble fort borte! Med en nydelig smak som virkelig minner om pepperkaker får du cookies som er sprø utenpå og mye inni. Så gode at de bakes i flere omganger hver desember, de er for gode til å la være ♥

3 kommentarer
    1. Hei Nora! Med ujevne mellomrom er jeg innom bloggen din. Og hver gang jeg er innom blir jeg så glad! Du sprer så mye glede og positivitet, og så er du så god til å smile og være glad. Som kronisk syk og neeeesten uten mulighet til å trene lenger (elsket spinningtimene kl 06.45), har jeg likevel stor glede av bloggen din. Og så bra at du har fri og mulighet til å være med din lille hjerteknuser i hele desember:-)! Du lyser lykke og glede, takk for at du deler og gjør hverdagen min litt lysere. God klem fra Birgitte

    2. Disse skal jeg teste! Går d an å bruke fibersirup i stedetfor yacon? (bare fordi det er det jeg har stående i skapet fra før) 🙂 takk for at du deler så mange fine og spennende oppskrifter, det setter iallfall jeg veldig pris på

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg