10 ting jeg er skikkelig dårlig på

 

Stort sett deler vi alle ting vi gjør vellykket, eller ting vi er flinke på. Det gjør jeg også her på bloggen, selv om jeg prøver å vise frem dagene som ikke går inn i glansbildeboka også. I dag tenkte jeg derfor å fortelle dere om 10 ting jeg er dårlig på, enkelte av tingene er jeg faktisk helt talentløs på. Selv om jeg er dårlig på alt dette lever jeg et supert liv likevel, det er jo ikke mulig å være god på absolutt alt. Så her kommer det, 10 ting jeg er dårlig på:

1. Rygge. Jeg er talentløs på å rygge, og gjør det ekstremt sjeldent. Når jeg først gjør det er det med hjertet i halsen og puls i taket for at jeg skal rygge inni noe og ødelegge bilen. Derfor unngår jeg så langt det går alle situasjoner hvor jeg må rygge, heldigvis måtte jeg ikke rygge på oppkjøringen for 8 år siden. 

2. Parkere. Jeg er dessverre talentløs på parkering også, så jeg innfrir alle vitser som finnes der ute om damer og parkering. Noen tenker kanskje at dette henger sammen med rygging, men jeg har ikke evnen til å parkere riktig på noe som helst vis. Jeg klarer ikke å treffe mellom linjene på parkeringsplassen med fronten inn først heller, og kjører alltid så langt unna at det finnes to ledige plasser og stiller meg skjevt over de. Jeg innrømmer at jeg er den plagsomme personen som gjør dette, men til gjengjeld stiller jeg meg så langt borte at plassene er ledige uansett. Så jeg unnskylder meg selv med det, haha!

3. Sminke meg. Her har jeg rett og slett ikke peiling! Det er nettopp derfor jeg setter på vipper og farger bryna, så er jeg good to go uten å fikse på noe som helst om morgenen. 

4. Klær. Ikke treningsklær selvfølgelig, men “vanlige” klær. For meg er jo treningsklær vanlige klær, fordi jeg jobber på treningssenter.  Jeg kan telle dagene jeg ikke går med tights i løpet av en måned på en hånd, noen måneder blir det til og med tights hver eneste dag! Sikkert rart for noen, men med jobben jeg har og aktive dager ville det vært helt unaturlig og upraktisk å gå med noe annet. Da ligger det kanskje litt i kortene at jeg ikke har snøring på hvilke trender som gjelder ellers, men det lever jeg faktisk ganske fint med.

5. Komme tidsnok. Hvis jeg skulle ha blitt bedre på tingene på lista her, så måtte det ha blitt denne. For den skaper så utrolig mye stress i hverdagen! Det er likevel ikke så lett å bli bedre, for det henger nøye sammen med at jeg er vanvittig distre. Jeg husker aldri hvor jeg har lagt ting, og leter alltid etter telefon / lommebok / bilnøkler når jeg skal noe sted. Flere ganger kommer jeg også på at jeg har glemt noe etter jeg har kjørt hjemmefra, og må hjem igjen for å hente det. Så blir jeg stressa fordi jeg plutselig er ute i dårlig tid til noe jeg i utgangspunktet trodde jeg hadde god tid til. Typisk meg!

6. Være syk. Jeg er dårlig på å være syk, ikke fordi jeg blir ekstra sutrete men fordi jeg ikke takler det! Jeg blir for rastløs for fort, og prøver å komme meg tilbake til normal rutine så fort som mulig. Det blir som regel for fort, og i stedet for å holde meg i ro et par ekstra dager kjører jeg bare på. Da blir jeg ofte bare sykere, så det er i grunn ikke så lurt. Likevel gjør jeg det gang etter gang, heldigvis er jeg velsignet med et sterkt immunforsvar så jeg er ikke syk så ofte!

7. Si nei. Jeg er utvilsomt et JA-menneske. Stort sett vil jeg si at det er en positiv egenskap, men ikke hvis det går for langt. Jeg sier ofte ja til ting selv om jeg ikke føler jeg har tid / lyst / mulighet. Jeg har blitt litt flinkere til dette de siste årene, men likevel har jeg mye å gå på her. 

8. Krangle med kjæresten. Denne irriterer meg skikkelig. Jeg klarer nemlig aldri å krangle med kjæresten uten å grine! Jeg aner ikke hvorfor, men tårene kommer bare med engang den minste krangel oppstår. Det siste jeg har lyst til er å være ei som bare griner og hulker frem ordene uten å få frem poenget mitt. Jeg var aldri sånn før jeg fikk barn, men nå er jeg som ei sil! Det er heldigvis akkurat som med sykdom, vi krangler ikke så ofte så jeg klarer vel å leve med dette også.

9.  Legge meg. Her har jeg et ufattelig stort forbedringspotensiale. Jeg er så dårlig på å legge meg! Det skulle vel egentlig være verdens enkleste sak, men jeg legger meg alltid alt for sent. Jeg elsker kvelder med Ulrik, men elsker også alenetiden etter han har lagt seg. Derfor blir den ofte trekt alt for langt ut, og jeg får svi for det dagen etter.

10. Vinne/tape.  Jeg har et ekstremt stort konkurranseinstinkt, og alle typer konkurranser går jeg 100% inn i. Derfor blir jeg så vanvittig glad når jeg vinner, og motsatt grinete om jeg taper. Det går stort sett over etter noen minutter, og jeg er fullstendig klar over at jeg er sånn. Jeg tror det er mest plagsomt for de rundt meg, haha. Det er jo egentlig bare en form for å vise følelser på, og det synes jeg er helt greit.

Helt til slutt så legger jeg med et bilde av noe jeg er skikkelig god på, nemlig å glise så bredt at jeg får vondt i kinnene! 

Er det noen som kjenner seg igjen i lista eller er det bare meg? ♥

5 kommentarer
    1. Så da må du enten bruke bil de dagene det er lite folk ute, eller belage deg på å gå langt? Kjipt.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg