Vil noen være med oss å gjøre en forskjell?

For et par dager siden leste jeg en artikkel om hvordan eldre i Klepp kommune får besøk av barn en gang i uka. Artikkelen traff meg midt i hjertet, for er det noe jeg brenner for så er det eldreomsorg. Jeg har jobbet på eldrehjem i flere år, og vet hvor lite som skal til for å gjøre en forskjell i hverdagen deres. Barn sprer så enormt mye glede, og jeg kan ikke se for meg noe finere enn å ta med den gleden inn på et eldrehjem. Jeg kontaktet Frivillighetssentralen i Trondheim for å finne ut om det eksisterte et slik tilbud her i byen, og det fantes ikke enda. Men de syntes ideen var kjempefin og var ivrige på å få det til, så nå skal jeg i møte med de alt neste uke for å sette i gang besøksbabyer her i Trondheim! De ser for seg en times tid en gang i uken, og jeg håper at noen flere der ute har lyst til å være med meg og Ulrik. Tenk så mye glede vi kan spre hvis vi er flere sammen! Jeg kommer tilbake til tidspunkt og hvilke eldrehjem det blir, men om du kjenner at du har lyst til å gjøre en forskjell sammen med oss så legg igjen e-postadressen din i kommentarfeltet. Jeg sender ut mail når jeg har alle opplysningene klare, og jeg kjenner at jeg virkelig ser frem til dette. Å kunne gi glede til andre, spesielt eldre gir så ufattelig mye tilbake at jeg nesten får tårer i øya bare av å tenke på det. Så hvis du har et barn, bor i Trondheim og har en time å avse i uken – legg igjen e-postadressen din slik at jeg kan kontakte deg. Om du ikke bor i Trondheim men likte ideen, så anbefaler jeg deg å ta kontakt med Frivillighetssentralen der du bor. Jo flere små gledesspredere som kommer ute til eldrehjemmene jo bedre ♥  

21 kommentarer
    1. Herlighet, for et utrolig koselig initiativ!
      Jeg har en liten gutt på 1 år hjemme, men jeg er selv på jobb. Om det kan gjøres etter kl. 1500 om dagene, er vi veldig gjerne med! <3 😀

    2. Åååå, så bra initiativ! Jeg har ikke unge eller bor i Trondheim, men all creeds til deg som bryr deg – og faktisk velger å gjøre noe med den følelsen. Ønsker deg masse lykke til, og håper at folk stiller opp!

    3. Jeg og minstemann (allermest minstemann) er besøksvenner. Jeg tok bare kontakt med røde kors og spurte om de hadde noen som ønsket besøk av ei lita tulle.
      Vi besøker et eldresenter men da spesielt en person og denne personen har utrolig mye glede av lille. (de andre beboerne syns også det er kjempe kos, men Lille har fått ekstra god kontakt med personen vi er besøksvenn for)
      Så et tips til andre rundt omkring som vil prøve noe lignende, ta kontakt med Røde Kors eller annen frivillig organisasjon som driver med slikt der dere bor!

    4. Leste samme artikkel og jeg reagerte likt som du!:)
      Veldig bra initiativ! 🙂
      Jeg og Casper blir med!:)

    5. Så bra initiativ! Er det snakk om på dagtid?
      Jeg har en 4 åring som sikkert hadde syntes det hadde vært stas å bli med, men du tenkte kanskje i hovedsak mindre barn?

    6. Lise: Det er både på dagtid og kveldstid 🙂 Jeg tenker at det ikke er noe aldersgrense i det hele tatt, men at det bare er hyggelig å ha med både mindre og større barn! De sprer jo glede på hver sin måte, så jeg tror det passer kjempefint med en 4-åring jeg 🙂

    7. Kjempe bra initiativ! Vi har alle et ansvar for å bry oss og bidra til et varmere samfunn. Ingen tvil om at babyer og barn fører til mye glede for de eldre. Ønsker samtidig å tipse om arbeidsplasen min: Livsglede for Eldre. Vi har et konsept som heter Livsgledebarnehage. Sjekk livsgledeforeldre.no
      Selv et jeg i barselspermisjon nå, har en liten jente på 2 mnd, og vil veldig gjerne være med å bidra.
      Borghild

    8. Borghild Hildrum Tverdal: Fantastisk 🙂 Jeg har invitert deg til gruppa jeg lagde på Facebook, sjekke tut Livsgledeforeldre også – så fantastisk arbeidsplass å ha!! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg