Bodyweight tabata

Jeg har skrevet det før og jeg skriver det igjen, det skal virkelig ikke mer til enn din egen kropp for å få ei utrolig bra økt. Tabata har blitt utrolig populært de siste årene, og jeg håper de fleste av dere som leser bloggen har prøvd det. For det er så gøy, effektivt og variert at det er en kjempefin treningsform. Du jobber i 20 sekunder, før du tar 10 sekunder pause. Dette gjør du åtte ganger på en øvelse, før du går videre til neste øvelse. Hver gang du bytter øvelse tar du 20 sekunders ekstra pause, altså 30 sekunder totalt. Jeg anbefaler å kjøre annenhver underkropp/overkropp, for selv om det bare er 20 sekunders intervaller kjennes det på virkelig på de siste runde av de ulike øvelsene. I dag kjørte jeg disse øvelsene:

1. Knebøy

2. Pushups

3. Utfall bak til siden

4. Mountain climbers

5. Ettbeins hipthrust

6. Jack-knives

7. Hoppende utfall

8. Supermann planke

Det som er så fantastisk fint er  disse øvelsene kan du gjøre hjemme i stua, for alt du trenger er en ledig halvtime. Så hvis du har det i kveld så kan du teste ut denne økta, jeg ble virkelig svett og det tipper jeg du blir også!

Selv om det virkelig er slitsomt når det står på så får denne typen trening alltid smilet frem når det er over, og kroppen har virkelig fått jobbet. 5/20 er i boks, så jeg er godt i rute med min movember-challenge! Håper dere er med enda og mover med meg ♥

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg