Sjokoladeønske

Min bedre halvdel har straks bursdag, og da jeg spurte hva han ville ha på dagen ble jeg virkelig overrasket. For han ønsket seg “den kaka du lagde første bursdagen min,” altså den jeg lagde det første året vi var kjærester. Det er tre år siden nå, og at han fortsatt husker den kaka må jo si litt om hvor god den faktisk var. Derfor tenkte jeg at jeg skulle poste den på nytt, for denne er faktisk verdt å prøve. For å lage den trenger du:

5 egg ♥ 5 ss sukrin ♥3 ss bakekakao ♥2 ss smeltet smør ♥ 

100 g Philadelphia naturell ♥ 120 g mandelmel ♥ 2 dl kremfløte ♥1,5 ts bakepulver

Pisk egg og sukrin sammen til eggedosis. Tilsett fløte og pisk godt, før du tilsetter Philadelphiao-oste og smeltet smør. Bland alt det tørre og hell over i det våte, bland godt sammen og hell over i en sumurt springform. Stekes midt i ovnen på 180 grader i 30 minutter. Denne kaken fikk litt lite glasur, men med en dobling av oppskriften hadde den blitt perfekt! Det du da skal bruke er 200 g Philadelphia, 4 ss sukrinmelis, 2 ss bakekakao og blittelitt vann. Vær forsiktig slik at det ikke blir for mye vann – glasuren skal være kremete. Topp gjerne med noen ferske bær – og nyt en kake med rik og mektig sjokoladesmak. Helt innafor på en mandag, eller hvilken som helst annen dag i uka ♥  Akkurat denne uken er det også bakeuke hos X-life, med -25% avslag på alt til sunnere bakst! Utvalget finner dere her.

Lenkene i innlegget er sponset

1 kommentar
    1. Takk for super oppskrift! Jeg lever lavkarbo, og det å få en kakeoppskrift som er helt innafor er supert! Ofte er det en eller annen ingrediens som ikke passer inn. Denne skal testes neste gang jeg trenger en kake 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg