Back to basics

Det er litt sant som de sier, borte bra men hjemme best. Det var i alle fall deilig å komme tilbake på favorittsenteret for å få trent igjen! Jeg har selvfølgelig fått trent på ferie også, og vært kreativ med treningen min. Så i dag var det virkelig back to basics med dagens styrkøkt, som besto av bare tre øvelser. Frontbøy, markløft og boxjumps. Høres kanskje enkelt ut, men det var faktisk alt annet enn det. For jeg kjørte fem runder med synkende antall repetisjoner,  21-15-9-6 -3. Altså 21 repetisjoner på hver av de tre øvelsene, før 15 neste runde og sånn gikk det helt ned til 3. Med 35 kg på frontbøy og 60 kg i markløft ble det ufattelig mange kilo løftet til slutt, men det var veldig gøy også! Økta anbefales virkelig, husk å ha to vektstenger slik at du kan gå rett fra den øvelsen til den andre. 

Genser og tights fra Kari Traa / sko fra Reebok (sponsede lenker)

Denne treningsøkta gjorde meg glad, og selv om det kanskje høres rart ut så synes jeg det var helt fantastisk å være tilbake på mitt eget kjøkken. Selv om det selvfølgelig er herlig å spise ute om dagene så er det noe spesielt med å være ved grytene selv. I dag ble det en enkel hverdagsfavoritt, nemlig karbonadedeig, ris, kesam og grønnsaker. Godt, sunt og ferdig på 20 minutter. 

Hverdagen altså, den er rimelig fin ♥

7 kommentarer
    1. Heisann Nora😄 hva bruker du sammen med karbonadedeigen? Har du tilsatt noe i karbonadedeigen etter at den er stekt?

    2. Kan du komme med noen tips til frontbøy? jeg liker den øvelsen. Kjører bare 20 – 25 kg, men jeg får vondt på armene der stanga ligger hvis jeg ikke setter på sånn polstring på stanga. Hvordan klarer du det?

    3. Stine: Pass på at du har stanga langt nok opp, slik at den ligger på skuldrene og ikke amene 🙂 I tillegg kan det være lurt å kjøre med genser i begynnelsen til du har vent deg til belastningen 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg