Celebrate yourself

I samarbeid med Kari Traa

I følge en ny studie føler hver fjerde nordiske kvinne seg presset til å trene mer. Omtrent halvparten har opplevd at deres partner har forventninger til deres treningsvaner, og sliter med i innfri forventningene. Jeg kjenner at jeg blir oppriktig trist inni meg når jeg ser disse resultatene, både fordi samfunnet er som det er og fordi jeg selv føler at jeg tidligere kan ha bidratt til det. Jeg trenger ikke å gå lenger enn 5-6 år tilbake i tid så husker jeg en Nora som hadde helt andre holdninger til kropp, og som spredde disse. Jeg trodde alle som var overvektige var late, og var ikke redd for å si utsagn som det høyt. “Train hard or go home” var salgordet til bloggen min og jeg følte at sixpack virkelig var et symbol på suksess. Heldigvis vet jeg bedre enn dette nå, og heldigvis finnes det også store aktører som Kari Traa som vil være med på å bekjempe kroppspresset. Derfor ble jeg så glad når de spurte om jeg ville bli med på å spre budskapet om Celebrate Yourself kampanjen deres, for budskapet er så viktig! For uansett utgangspunkt, form, vekt eller forutsetning har alle mulighet til å oppnå bedre helse, og kjenne på den fantastiske følelsen og mestringsfølelsen som det gir. Det er det som er det viktigste, og er uten tvil det som burde vært fokuset. Det er det jeg prøver å spre hver dag, og håper selv at jeg har veid opp for de holdningene jeg hadde da jeg var yngre og ikke viste bedre. Nå er det helse og livsglede som står i fokus, og jeg har ikke ord for hvor mye glede trening gir meg! Før ville jeg aldri stått på hender eller i bro i offentlighet, for tenk om noen så at jeg ikke hadde mageruter? Nå er jeg bare superstolt av alt kroppen min kan og fortsatt klarer når jeg utfordrer den, og takknemmelig for alt den gir meg.

Ikke bare blir jeg glad av kroppen min, men jeg blir ufattelig glad av å se denne videoen Kari Traa har laget. For her vises det virkelig girlpower i alle mulige former, akkurat som vi skal ha det. Klikk på videoen og få en smil rundt munnen du også, så håper jeg dere alle føler dere som powerladies hele gjengen!
 

 

4 kommentarer
    1. Blir så glad for å lese det du skriver her! Trening blir så fantastisk gøy når man fokuserer på mestring og å ha det gøy, fremfor en perfekt kropp 🙂

    2. Veldig positivt budskap! Men jeg synes ikke det var så veldig variasjon i kroppene her… ikke negativt ment, men burde vært litt større variasjon i størrelser. Blir litt meningsløst når d også her er masse mageruter.. sukk.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg