Proteinrike vaniljemuffins

Noen perioder får jeg virkelig bakeånden over meg, og det har jeg virkelig fått den siste tiden. Disse bakte jeg til mitt kjære søskenbarn sin babyshower i går, det var så koselig! Enda mer koselig blir det selvfølgelig når man har noe godt å spise, det manglet det ikke akkurat i går. Denne oppskriften har jeg postet i ulike varianter flere ganger, det er favoritten min når det kommer til muffins. Enkel, nydelig og med godt næringsinnhold, oppskriften ser slik ut:

5 egg ♥ 2 ss sukrin ♥2 ss sukrin gold ♥5 ss mandelmel

30 g vaniljeprotein ♥100 g smør ♥ 1 ss vaniljepulver ♥ 2 ts bakepulver

Pisk egg og sukrin godt sammen. Tilsett alle de tørre ingrediensene, før du smelter smør og rører inn. Fordel i former, jeg fikk totalt 14 muffins av denne oppskriften. Stek midt i ovnen på 180 grader i 20 minutter, før du tar de ut og lar de avkjøle seg på rist. Glasuren er laget av 100 g Philadelphia light . 6-7 ss sukrinmelis og 1 ts vaniljepulver som jeg pisker sammen. Hver gang jeg poster denne oppskriften får jeg spørsmål om det er mulig å kutte ut smøret. Selvfølgelig er det mulig, men resultatet blir garantert ikke like bra. Når oppskriften gir 14 muffins blir det omtrent 7 gram smør i hver muffins, og det er absolutt ingenting å være redd for. Så behold smøret, bak muffins og vær lykkelig!

Ha en nydelig start på uken alle ♥

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg