Grove rundstykker med quinoa

Quinoa er et superfrø som er fullt av protein og sunne fettsyrer! Du trenger ikke å bare bruke det som tilbehør til middagen, det kan brukes til så mye annet også. Jeg har brukt det i muffins flere ganger før, og i dag ble det også basen i rundstykkene mine. For å lage disse trenger du:

1 dl quinoa ♥ 0,5 dl solsikkefrø ♥ 0,5 dl linfrø ♥ 0,5 dl sesamfrø ♥ 1 dl havremel 

1 dl havregryn ♥ 1 dl sammalt hvete grov ♥ 2 egg ♥ 2 dl vann ♥ 1 ts salt ♥ 1 ts bakepulver

Kok quinoa som anvist på pakken, og la den avkjøle seg. Bland alle de tørre ingrediensene sammen, før du tilsetter egg og vann. Deigen kan virke litt bløt, men la den stå i 10-15 minutter på kjøkkenbenken. Form til små rundstykker med hendene, eller bruk former for å steke de i. La de stå i ovnen på 180 grader i 45-50 minutter, og la de avkjøle seg på rist. Så er det bare å toppe med pålegg, disse både smaker godt og metter virkelig! 

Nå skal jeg komme meg i gang med dagens lille økt, ha en super mandag alle ♥

4 kommentarer
    1. Ble veldig gode! Ble ganske saftige med gulrot og chiafrø synes jeg (men mulig de hadde blitt det uten også pga quinoaen :p). Ble til og med godkjent som matpakke med leverpostei av ettåringen i barnehagen!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg