Halvmaraton neste!

Da er det bestemt, det blir halvmaraton om tre uker! Jeg skulle ønske jeg hadde et par ekstra treningsuker innabords, men 2. september smeller det altså. Som jeg har nevnt før skulle jeg egentlig være med på Toughest samme dag, og det er det jeg har trent mot i sommer. Men med en kranglete skulder er det ikke vits i å ta noen sjanser, for når skuldra sier at den trenger en pause så skal den få det. Selv om løping ikke har vært hovedfokus i sommer har jeg faktisk bedre kondis enn jeg har hatt på lenge. Jeg har kjørt flere spinntimer i uka på jobb, hvor det har vært 3- og 4 minutters intervaller. I tillegg har jeg kjørt mye kroppsvekt trening med 45/15 intervaller, så høy puls har jeg hatt mye av i sommer! Det jeg må sette fokus på nå er å få inn noen langturer de neste ukene, og i dag ble det en rolig tur på 9 kilometer på Frøya. Det føltes lett og greit, så jeg skal prøve å få til et par på rundt 12 og 14 km den kommende uken. Det tror jeg skal gå helt fint, jeg må bare få kjøpt meg ny pulsklokke! Det er så lenge siden jeg har løpt seriøst at jeg har rotet bort Garmin-klokka jeg var så glad i, så nå må jeg gå til innkjøp av ny. Hvis noen av dere har noen gode tips til klokker, eller skal være med på Trondheim Maraton så hyl ut i kommentarfeltet. Det er så gøy å høre om flere som skal være med!

Nå er det sofakos med serier, frukt og yoghurtnøtter med kjæresten som gjelder resten av kvelden. Halve boksen med nøtter forsvant allerede før bildene ble tatt, jeg eier virkelig ikke viljestyrke når det kommer til disse nøttene. Men det er helt greit, kveldskos med mye energi gjør meg helt klar for ei ny løpeuke ♥

3 kommentarer
    1. Liker polar m400 🙂 Kan koble den opp mot mobil og PC for å følge enda mer med enn det man kan gjennom klokken også (selvom det jeg får gjennom klokken er mer enn nok for meg). Beltet fungerer veldig bra til å måle puls og GPSen har jeg heller ikke hatt noen problemer med.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg