Topp 7 med bæremeis

For en helg dette har vært! Jeg har kost meg så utrolig mye på tur sammen med gutta mine, og tilbakelagt flere mil og høydemeter med Ulrik i bæremeis. Det har gått over all forventning, ingen klaging eller sutring til tross for flere timer med gange i strekk. Jeg har virkelig fått svettet min del i helga, og det kjennes i beina at de har jobbet bra. Vi har gått Topp 7 over to dager, og lå i telt fra lørdag til søndag. Det hadde sikkert gått greit å ta løypa på en dag, men det var i grunn nok for oss alle med fire topper på lørdag før vi tok de tre siste i dag. Vi var veldig spente på hvordan Ulrik sin første natt i telt kom til å bli, og han sov godt i vognposen sin. En feil klarte vi likevel å gjøre, da vi bestemte oss for å slå opp teltet rett ved vannet med en hel drøss ender. Da fungerte det dårlig å legge mini, når han hørte gakk-gakkene rett utenfor teltet og bare ville ut. Noen nybegynnerfeil hører kanskje med, så nå er vi bedre beredt til vår neste telttur.  For det blir definitivt flere, ingenting er som kvalitetstid med guttene mine. Jeg synes det er så viktig å lære Ulrik å sette pris på naturen tidlig, og med turer som dette tror jeg ikke at det kommer til å være noe problem ♥






Nå skal jeg synke sammen med kjæresten i sofaen med litt godis og en serie, perfekt avslutning på en herlig helg ♥

7 kommentarer
    1. Så koselig! Å dele opp turen på to dager hørtes perfekt ut, hvilken retning gikk dere og ved hvilket vann teltet dere? 🙂

    2. Anonym: Vi tok en variant hvor vi kjørte til Skitstua og gikk en runde første dag og ny runde neste dag. På den måten slapp vi å bære med teltet hele veien, men lot det ligge i bilen og gikk tilbake dit på slutten. Så dag 1: Fra Skistua: Litj Gråkallen, Gråkallen, Storheia og Henriksåen før vi gikk opp til Skistua igjen. Vi tenkte egentlig å ligge ved vannet ved Skistua, men det var så lite egnet for Ulrik å bade der så vi kjørte 5 min ned til Baklidammen og lå der. Så tok vi de siste tre toppenene dagen etterpå fra Baklidammen: Tikneppen, Geitfjellet og Våttakammen og tilbake til Baklidammen igjen 🙂

      Så en liten modifisering av løypa måtte til for å få det til å bli helt optimalt, og jeg tror nesten dette blir tyngre enn den originale løypa pga at vi må “tilbake” til start begge dagene. Jeg synes det var helt supert å gjøre det på denne måten i alle fall – så hadde vi bare meisen + en liten matsekk å gå med 🙂

    3. Hva synes du om bæremeisen? Jeg synes jenta mi sitter så løst og fremoverlent oppi der. Hun er bare 10 mnd så hun er kanskje litt lita ennå. Ser ut som en fantastisk tur med skikkelig finvær!

    4. Linn: Vi elsker den! Han sitter så fint oppi der og kan kose seg i evigheter 🙂 Vi kjøpte den ikke før han var rundt et år, så jeg har ikke noe sammenligning fra 10 mnd. Men nå er jeg i alle fall superfornøyd, synes den er veldig god å bære selv også og jeg får plass til det jeg trenger på tur oppi 🙂 Krysser fingrene for at den blir like bra til dere også når lille vokser seg litt til 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg