Saftig & rik sjokoladekake

For et par dager siden var jeg hos ei venninne og fikk servert en fantastisk god sjokoladekake. Virkelig rik på sjokoladesmak og utrolig saftig! Jeg spurte selvfølgelig om oppskriften slik at jeg kunne lage den igjen, og dere den med alle dere. Så vi går bare rett på sak, for å lage bunnen trenger du: 

100 g mandelmel ♥ 2,5 ss kakaopulver ♥ 90 g honning 

200 g mandelmelk ♥ 1 ts bakepulver ♥ 1,5 ts vaniljeessens

Kjør alle ingrediensene sammen i en foodprosessor, alternativt kan du også bruke stavmikser. Sett i ovnen på 180 grader i omtrent 30 minutter. Her har jeg valgt å lage to bunner og legge lagvis for å få en større kake. Når bunnen står i ovnen lager du glasuren, og for å lage den trenger du:

150 g dadler ♥ 70 g smør ♥ 2 ss kakopulver

100 g mandelmelk ♥ 1 ts vaniljeessens

Her kjøres også ingrediensene godt sammen, før glasuren settes i kjøleskapet. Når kakebunnen er ferdigstekt og avkjølt legger du glasuren på, og gjerne topp med litt mørk sjokolade over glasuren. Så er det bare å nyte, for denne kaken smaker helt fantastisk!



Perfekt innekos på en grå tirsdag, er du i humøret for litt sunnere sjokoladekos er denne virkelig verdt å prøve ♥

2 kommentarer
    1. Denne skal jeg lage på torsdag, gleder meg sinnsykt mye til å prøve! 😍
      Du har en fantastisk blogg Nora, digger den!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg