Sommertrening på benk

Det er lenge siden jeg har trent like mye styrke som jeg gjør nå, likevel handler de fleste blogginnleggene mine om utetrening. Det er fordi jeg får så mye energi av styrketreningen, at jeg bare må legge til til ekstra når jeg er ute med hund og barnevogn. Det er så deilig når man kommer inn i den gode treningssirkelen, hvor treningen gir mer energi som igjen gir rom for trening. Denne lille økta på fem øvelser gjennomførte jeg på trilletur i helgen, og jeg skal se om jeg får lurt med meg ei venninne på den etterpå også. Gjennomfør alle øvelsene rett etter hverandre, før du tar en liten pause etter den siste øvelsen. Gjenta det hele x 3, eller så mange ganger du orker!

1. Squat kicks, 15 reps per bein.


2. Planke med rotasjon, 10 reps til hver side.


3. Hoppende bulgarske utfall, 15 reps per bein.

4. Pushups med benløft, 10 reps per bein.


5. Boxjumps, 20 reps.

Skal du ut på tur i dag vet du med andre ord hva du skal gjøre, det er så enkelt å få litt ekstra trening inn i hverdagen! Alt du trenger for å gjennomføre denne økta er en benk, og det klarer de fleste av oss å oppdrive. Om du ikke skulle klare det funker det fint med stoler / bord også, her er det bare kreativiteten som setter begrensningene. Håper dere får en herlig og sporty start på uka ♥

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg