Banan- og bringebæris med granola

Det er lite som minner om sommer i Trøndelag i dag, og da er det fint lage litt sommerstemning innendørs. Is får meg alltid i sommerstemning, og jeg kan ikke klage når jeg sitter her med en sunn is til lunsj. Isen er superenkel å lage, og inneholder god næring slik at den kan spises hver eneste dag. Etter trening, som et lite mellommåltid eller som lunsj hvis du legger på litt granola som har gjort i dag. For å lage isen trenger du:

1 banan ♥ 200 g frosne bringebær ♥ 28 g jordbærprotein

1 ss sukrinmelis ♥ 2 ss varmt vann 

Ha alle ingrediensene sammen i en bolle, og mos sammen med stavmikser. Her er det viktig at vannet er ordentlig varmt, slik at du får til å mose de frosne bringebærene helt. Så enkelt er det, denne isen er ferdig på under fem minutter! Toppingen velger du selv, jeg gikk for enkel granola av havregryn og mandler for å få en god crunch og ekstra næring. Når den i tillegg smaker helt supert er det virkelig en favoritt-topping, både til is, meieriprodukter og andre søtsaker. Jeg laget en enkel variant i dag, hvor jeg først smeltet 2 ss sukrin gold på middels varme i panna. Så tilsettes havregryn og hakkede mandler, eller andre nøtter/frø om du har lyst til det. Rør godt slik at det ikke brenner seg, og etter et par minutter vil havregryn og nøtter klumpe seg sammen. Trekk panna av varmen og la granolaen avkjøle seg litt, før du strør over og nyter isen din! 



Jeg har nevnt det for dere før, men nå som det er -30% på alt som er proteinrikt hos X-life må jeg bare tipse dere om porsjonspakningene til Nutramino igjen. Helt perfekt på ferie, på jobb eller bare å ha i treningsbagen. I dag er det bare 14 kroner for porsjonsposene, og rabatter å hente på mange andre herligheter! Utvalget finner dere her:
 

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg