Fullkroppsøkt med partner

28.06.2017 - 11:17 2 kommentarer

Her kommer som lovet fullkroppsøkta du kun trenger en treningspartner for å gjennomføre! Det som er supert med denne økta er at begge to får trent samtidig på hver eneste øvelse, så det ikke blir så mye venting. Da ligger det med andre ord til rette for ei effektiv økt som du virkelig kommer til å kjenne. Her er det seks øvelser, og jeg anbefaler 2-3 sett per øvelse for å få skikkelig god treningseffekt. Trening på denne måten er både sosialt og gøy, smilemusklene jobbet like mye som resten av musklene i kroppen under økta!

1. Pushups på partner. Pushups er en utrolig god øvelse for overkroppen, og den blir hakket tyngre om man tar den med partner. En starter under, mens den andre ligger på toppen med føttene på partners skuldre og hender på partners ankler. Gå ned i pushups samtidig, og skyv opp til utgangsposisjon igjen. Ta 8-10 repetisjoner hver, før dere bytter plass og gjentar på nytt.


2. Hockey og triceps-dips. Her får både armer og bein jobbet! Den ene står i hockey, jo lengre ned en kommer med rumpa jo tyngre blir det. Partner tar 12-15 tricepsdips på knærne til den som står i hockey, før dere bytter. 

3. Seteplanke og bulgarske utfall. Dette er en superkombinasjon for bein og rumpe. Den ene står statisk i seteplanke, her er det viktig at rumpa presses opp slik at overkroppen holder seg strak under hele øvelsen. Partner tar 10 bulgarske utfall på hvert bein før dere bytter.

4. Knebøy og pushups.  Her jobber både bein og overkropp, hvor den ene tar pushups og den andre tar knebøy. Her er det viktig å jobbe samtidig, slik at man går ned og skyver opp igjen på samme tidspunkt.  Ta 10-12 repetisjoner før dere bytter. 




5.  Magefirkant. Denne øvelsen er utrolig bra for kjernen når det kommer til begge partene. En ligger på ryggen med strake armer, og partner legger beina i armene samtidig den tar grep rundt anklene. Begge strammer kjernen, før den som ligger på bakken setter seg opp i sittende posisjon med strake armer. Senk rolig ned igjen, og ta 6-8 repetisjoner før dere bytter. 


6. Sideplanke på partner. Sideplanke er enda en super øvelse for kjernen, og det er mulig å ta den til et helt nytt nivå med en partner! Den ene står i sideplanke på bakken, mens partner legger beina på skuldre og hofte samtidig som den ene hånda støtter seg i bakken. Her er det viktig at begge løfter hofta godt opp, slik at kroppen danner en rett linje fra fot til skulder. 

Finn gjerne en venn du vil utfordre, og kjør denne økta i sommer! Enten ute i sola eller inne i stua om det er dårlig vær, denne økta kan dere gjennomføre hvor som helst og når som helst!

2 kommentarer

Randiannette

29.06.2017 kl.08:45

Kult. Jeg gjorde det samme med en venn for to uker siden. Kjempe gøy :D Flotte øvelser du viste Nora. God sommer <3

03.07.2017 kl.19:31

Hei! Kunne du ha laget et innlegg om trening med strikk?

Skriv en ny kommentar

hits