Eksperthjelp

 I dag begynte jeg på det nye programmet mitt, og det var så gøy! Nå kjenner jeg virkelig at motivasjonen er på topp og jeg gleder meg til ukene fremover. Nå skal jeg bli skikkelig sterk igjen, for det er det faktisk en stund siden jeg har følt meg. Og nettopp det er jo verdens beste følelse, så nå får jeg legge disse høyrep-øktene mine på hylla for en periode. På tide å løfte tungt igjen! Jeg setter nesten alltid opp mine egne program, men denne gangen spurte jeg min flinke kollega Stian som jobber som PT på samme senter som meg. Det er så lett å gå seg fast i egne spor, og akkurat derfor kan det være supert å få noen andre til å lage program innimellom. Jeg har jo unngått tunge knebøy i et år, men jammen skal jeg få mange gjensyn med knebøyen fremover. Jeg skal trene fullkropp hver dag, og kommer til å variere mellom tunge og lette uker med tanke på repetisjonsantall. Jeg tror det kommer til å bli råbra, og jeg kjenner allerede at jeg kommer til å bli stiv i lårene i morgen! Dagens økt så slik ut:

Knebøy 3 x 8, 50 kg

Bulgarske utfall 3 x 10, 8 kg

Rygghev 3 x 10, 8 kg

Benkpress 3 x 8, 50 kg

Dips 3 x 6

Facepulls 2 x 15


Etter trening venter selvfølgelig påyll, og siden jeg glemte å handle i går manglet vi omtrent alle ingrediensene til å lage middag. Derfor ble det rundstykker som reserveløsning, og ingen av guttene klaget på det! For disse er kjempegode og inneholder mye bra næring, som gjør at de metter lenge. For å lage de trenger du: 

6 dl havregryn ♥ 2 dl speltmel ♥ 1,5 dl solsikkefrø ♥ 1 dl sesamfrø

2 dl linfrø ♥ 5 egg ♥ 3 dl melk ♥ 1 ts salt ♥ 1 ts bakepulver 

Start med å sette ovnen på 220 grader, og bland alle ingrediensene godt sammen. Jeg valgte å fordele deigen i småmuffinsformer, og brukte to spiseskjeer til å fordele. Deigen blir nemlig litt klisste, så det er den enkleste måten å unngå søl. Press deigen godt ned i formene, og topp med litt ekstra solsikkefrø. Ønsker du å bruke hendene til å forme rundstykker går det også helt fint. Sett inn i ovnen i 18-20 minutter, og la de avkjøle seg på rist. Så er det bare å toppe med det du liker best, jeg valgte som vanlig litt av alt mens gutta spiste med brunost på. Vi kan bekrefte at de passer til både salt og søtt, og nå skal jeg lage meg et par til kvelsmat også!


Ha en super kveld alle ♥

3 kommentarer
    1. Bloggen din er så inspirerende og den eneste jeg er fast leser av om dagen. Alltid positiv energi, freshe farger og friske bilder. Stå på!

    2. L: 6 øvelser er utvilsomt nok 🙂 Det virker som mange har inntrykket at du må bruke minst en time på trening med en hel drøss med øvelser, men det stemmer ikke 🙂 Jeg bruker rundt 45 minutter på å gjennomføre økta 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg