hits

Sunn og enkel middagspai

Jeg synes pai smaker helt fantastisk, men av en eller annen grunn er det evigheter siden jeg har laget det. Merkelig hvordan favorittoppskrifter kan g i glemmeboken, men n har jeg endelig brstet stv av denne middagsretten. For den er s god, s enkel og selvflgelig sunn. For lage bunnen trenger du:

5 dl havremel ♥ 1 dl mandelmel ♥ 2 egg

1 dl vann ♥ litt salt

Bland det trre sammen frst, fr du tilsetter egg og vann. Bruk gjerne hendene slik at deigen blir jobbet godt sammen. Plasser deigen i en paiform, og trykk den jevnt ut langs bunnen og sidene. Du kan ogs velge kjevle den ut frst om du nsker det. Sett deigen inn i ovnen p 220 grader i 10 minutter. 



N venter det beste, nemlig fyllet! Denne paien er god med bde karbonadedeig og kylling, men i dag falt valget p svinekjtt. Jeg stekte 500 gram kjtt sammen med en spisspaprika, en pakke cherrytomater, omtrent 150 gram fersk spinat og to fedd med hvitlk. P slutten av steketiden tilsettes to ss med rd pesto, det gir s god smak! Nr dette er stekt ferdig er ogs bunnen tatt ut av ovnen, og du fordeler fyllet i formen. Topp med ost og sett inn i ovnen igjen p samme temperatur i omtrent 15 minutter, til osten har smeltet.  


For min del blir det pai bde til lunsj og middag i dag, absolutt ikke dumt p en helt vanlig torsdag. Ha en super dag alle ♥

3 kommentarer

Denne s god ut! Vet du omtrent hvor mange kalorier det er i bunnen?

aner ikke - teller ikke kalorier :)

Lagde denne i dag, og fytti s god! Takk for inspirasjon :D

Skriv en ny kommentar

bloglovin Matprat