Å lytte til kroppen

I dag hadde jeg planlagt ei skikkelig monsterøkt med ei venninne. Det er jo tross alt mandag, og for å sparke i gang uka liker jeg å starte mandagene med harde treningsøkter. Men i dag tidlig våknet jeg med vond hals, tett nese og hodepine. Da fristet det ikke like mye å kjøre i gang med ei hardøkt, og jeg har absolutt ikke dårlig samvittighet for å droppe den. Det er nemlig mye viktigere å lytte til kroppen enn på død og liv gjennomføre det man har planlagt. Økta ble utsatt, og i dag holdt det i massevis med en luftetur rundt Kyvannet. Frisk luft hjelper stort sett alltid på formen, og forhåpentligvis våkner jeg med masse energi i morgen! 

Genser og tights (-40%) fra Röhnisch (lenkene i innlegget er sponset)



Etter turen ble det suppe til middag, og det trenger absolutt ikke å være kjedelig. Det er en super måte å få i seg masse grønnsaker på, i tillegg til at det smaker supert. Legg til at det føles fantastisk for en vond hals, så kunne det virkelig ikke bli en bedre middag i dag. For å lage brokkoli- og blomkålsuppe trenger du: 

1 brokkoli ♥1 blomkål ♥1 løk ♥1/2 purreløk

1 kinesisk hvitløk ♥1/2 rød chili  ♥1 liter grønnsaksbuljong

Finhakk løk, purre , chili og hvitløk som du freser i bunnen av en kaserolle med litt olje. La det surre i noen minutter, før heller buljongen over. Kutt opp brokkoli og blomkål i små biter, og tilsett i suppen. La det koke til grønnsakene er ferdigkokte, dette tar omtrent 10-15 minutter. Trekk suppen av platen, og bruk en stavmikser for å kjøre den jevn og glatt. Smak til med salt og pepper helt til slutt. Suppen blir ganske tykk, foretrekker du en litt tynnere suppe kan du gjerne tilsette litt mer vann. Jeg serverte med stekt kyllingfilet, men den er absolutt god uten også. 


Helt til slutt vil jeg tipse om sommersalget til X-life som dere kan sjekke ut her. Håper dere har hatt en super start på uka, med eller uten ei treningsøkt ♥

 

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg