15 minutter svettefest, du trenger bare å trykke på play!

11.06.2017 - 10:23 8 kommentarer

Det er søndag, og kanskje innevær flere steder i landet enn bare her i Trondheim. Nettopp derfor tenkte jeg at det var perfekt å dele denne svettefesten med dere i dag, hvor alt du trenger å gjøre er å sette på fire låter. Låtene er treningen i seg selv, og du trenger absolutt ingenting av utstyr. For hver låt har et nøkkelord eller setning, som forteller hvilke øvelser du skal gjøre. Det blir faktisk ikke enklere, og jeg garanterer 15 minutter med en forrykende trening!

1. Thunderstruck av AC/DC har kanskje de fleste av oss hørt før, men kanskje får dere et nytt syn på låta etter å ha hørt om denne varianten. På hver "thunder" eller "thunderstruck " skal det nemlig gjennomføres en burpee! I mellomtiden ( i periodene hvor det finnes mellomtid ) jogger du på stedet hvil. Denne har jeg brukt som oppvarming flere ganger både for min egen del og på gruppetimer, for jeg lover at dette får opp pulsen!

2. Den andre låta er Flower av Moby. Denne er kanskje den mest kjente, her starter du i en dyp knebøy og holder deg nede. Hver gang du hører "Bring Sally up" går du opp i stående posisjon, før du kommer ned igjen og holder på hver "Bring Sally down." Det hele blir tre og et halvt minutt med super trening for beina!



3. "Palma de Mallorca" av Trond Erics er kanskje ikke favorittsangen min, men jammen synes jeg den er gøy til trening. Her tar du utfall fremover, fra start til slutt, men hver gang du hører ordet "Palma" tar du et spensthopp. Ingenting er som kombinasjonen av danseband og svettefest!



4.  Sist men ikke minst, har vi Roxanne av The Police! Her er det to nøkkelord og to øvelser, for hver "Roxanne" tar du en pushup. For hver "put on the red light" tar du øvelsen som helter half burpee. Det vil rett og slett si at du står i pushup-posisjon som på bildet under, hopper med begge beina fremover og hopper de tilbake igjen. I begynnelsen går det relativt rolig for seg, og da er det helt greit å sette knærne i bakken for å hvile litt mellom slagene. Men etterhvert som sangen går blir det ikke mye pusterom, og alt du rekker er å bytte mellom øvelsene. En svett herlig og helt super avslutning på denne økta.




Jeg har selvfølgelig alt laget en Spotify-liste med sangene slik at dere bare kan sette i gang. Det er ingen grunn til å vente, ta med mor, far, samboer eller barn og svett i vei!

8 kommentarer

11.06.2017 kl.17:57

Morsomt forslag, kjekt å gjøre en annerledes vri på treningsøkten iblant! :)

Thomas Frydenberg

12.06.2017 kl.18:18

Dette er noe jeg skal prøve neste gang været ikke er så bra.

Fitnessnora

12.06.2017 kl.22:30

Thomas Frydenberg: så bra, bare å glede seg :D

Mona

12.06.2017 kl.19:49

Utrolig morsomt innlegg! Gjorde økta akkurat, og det var supergøy!

Fitnessnora

12.06.2017 kl.20:38

Mona: Så herlig :D

Hanne

14.06.2017 kl.12:35

Har kettlebellstime i kveld, skal jammen meg kjøre hele opplegget som oppvarming for dem før kulene tas frem!

Fitnessnora

14.06.2017 kl.15:50

Hanne: HERLIG :D

Cathrine

16.06.2017 kl.23:30

Takk for superinspo til oppvarmingsbiten på utendørs bootcamp jeg skal kjøre på søndag!

Skriv en ny kommentar

hits