hits

Fullkroppskt p 24 minutter

Frst og fremst m jeg si gratulerer til dere alle med dagen som var i gr! Her var det tog med flere tusen nordmenn, is, plser, champis og korps, s mye minnet om hjemme. Veldig gy f oppleve 17. mai her nede synes jeg, selv om det er synd g glipp av en anledning til g i bunad. Jeg koste meg med bde is og sjokolade, og sto opp med masse energi i dag! Da benyttet jeg anledningen til g ut p lekeplassen rett utenfor leiligheten og ta ei lita styrkekt p stranda. Denne kta er helt super om du skal p ferie i sommer, for lekeplasser har de stort sett overalt. Og det er alt du trenger for f til denne kta! Jeg kjrte tte velser, hvor jeg jobbet p hver velse i 45 sekunder. Deretter ventet 15 sekunder pause, fr jeg gikk videre til neste velse. Det blir alts som en sirkelkt med 45/15 intervaller, og det passet meg perfekt i dag. Hele kroppen fikk kjrt seg, s denne kta skal jeg dra med resten p en dag ogs. Jeg kjrte totalt tre runder i dag, og nr hver runde tar tte minutter tar ikke hele kta mer enn 24 minutter. Om du nsker kan du selvflgelig ta flere runder, eller bare gi litt ekstra gass i de minuttene du jobber. Jeg tok den siste varianten, og selv om jeg trente tidlig kan jeg love at det ble varmt!

1. Magevelsen pikes er utrolig tung, og den er super kjre i huskestativ! Start med strak kropp, fr du skyver rumpa opp i vret og beina kommer mot overkroppen som dere ser p bildet under. Strekk kroppen sakte tilbake til utgangsposisjon.




2. Kneby er som alltid super for beina. Jeg prver alltid konkurrere med meg selv, om klare en ekstra repetisjon per runde. Det svir ekstra i lrene, spesielt p slutten nr de er slitne. Men det er en helt super mte f opp motivasjonen p!

3. Toes to bar er en tung magevelse, hvor du skal gjre akkurat det navnet p velsen tilsier. Alts g trne opp til stanga, samtidig som du slipper beina rolig ned. Undertegnede garanterer for at magemusklene skriker etter 45 sekunder med denne!

4.Utfall er enda en fin beinvelse, vil du ha ekstra syretrening kan du kjre de hoppende. For min del holdt det i massevis med vanlige utfall i dag, med 45 sekunder til ta s mange jeg klarte p. 

5. Pushups er en av mine favorittvelser! 45 sekunder med pushups er mye, og derfor kan det vre lurt ta repetisjonene med overkroppen hevet. Da blir det plutselig lettere gjennomfre, pass p finn en hyde som passer for deg samtidig som det er tungt. 

6. Bearsquats er en elsk/hat velse, som virkelig brenner i lrene. Start i pushup-posisjon, fr du setter rumpa s langt tilbake som du klarer. Hendene skal vre p samme plass hele tiden, du skal kun flytte rumpa s langt tilbake som du klarer. P bildet under holder jeg p skyve meg bakover, og her skal du alts skyve deg s langt s fr til fr du strekker ut kroppen igjen. Det som er viktig er holde rumpa lavt mot bakken hele tiden, og ikke skyte den opp i vret. Denne har svi-garanti!



7 & 8. De to siste velsene var tricepsdips og hockey, den siste kjenner jeg enda her jeg sitter i sofaen. For sitte i en kneby i 45 sekunder etter alle de andre beinvelsene, det river. Men s er det jo akkurat det som er meningen ogs, og det er ingenting som er s godt som flelsen etter ei treningskt.




Det var alts kta, tte velser som kan gjres p de aller fleste lekeplasser! Det skal ikke s mye fantasi til fr du har ei helt super feriekt, eller bare har lyst til legge inn litt ekstra trening under rusleturen. N venter stranda for denne jenta, hper dere alle fr en strlende dag!

4 kommentarer

for noen flotte bilder! Vet ikke om det var deg eller selve stativene jeg s mest p xD Haha, syns det er s flott med tilgang p slike stativer, hadde lekt meg godt der! Kjempefine velser Nora :) Nyt ferien din :)

Statera Marit Ebeltoft: tusen takk, n blir kjresten glad :D Det er nemlig han som blir tvingt til ta de :) Helt enig, elsker slike stativer og muligheten til trene overalt!

Hehe samme opplegg her, trodde aldri jeg sku bli den som spurte masa om bli tatt bilder av ;)

Statera Marit Ebeltoft: hahaha, det er bra det er flere av oss :D

Skriv en ny kommentar

bloglovin Matprat