Fullkroppsøkt på 24 minutter

Først og fremst må jeg si gratulerer til dere alle med dagen som var i går! Her var det tog med flere tusen nordmenn, is, pølser, champis og korps, så mye minnet om hjemme. Veldig gøy å få oppleve 17. mai her nede synes jeg, selv om det er synd å gå glipp av en anledning til å gå i bunad. Jeg koste meg med både is og sjokolade, og sto opp med masse energi i dag! Da benyttet jeg anledningen til å gå ut på lekeplassen rett utenfor leiligheten og ta ei lita styrkeøkt på stranda. Denne økta er helt super om du skal på ferie i sommer, for lekeplasser har de stort sett overalt. Og det er alt du trenger for å få til denne økta! Jeg kjørte åtte øvelser, hvor jeg jobbet på hver øvelse i 45 sekunder. Deretter ventet 15 sekunder pause, før jeg gikk videre til neste øvelse. Det blir altså som en sirkeløkt med 45/15 intervaller, og det passet meg perfekt i dag. Hele kroppen fikk kjørt seg, så denne økta skal jeg dra med resten på en dag også. Jeg kjørte totalt tre runder i dag, og når hver runde tar åtte minutter tar ikke hele økta mer enn 24 minutter. Om du ønsker kan du selvfølgelig ta flere runder, eller bare gi litt ekstra gass i de minuttene du jobber. Jeg tok den siste varianten, og selv om jeg trente tidlig kan jeg love at det ble varmt!

1. Mageøvelsen pikes er utrolig tung, og den er super å kjøre i huskestativ! Start med strak kropp, før du skyver rumpa opp i været og beina kommer mot overkroppen som dere ser på bildet under. Strekk kroppen sakte tilbake til utgangsposisjon.


2. Knebøy er som alltid super for beina. Jeg prøver alltid å konkurrere med meg selv, om å klare en ekstra repetisjon per runde. Det svir ekstra i lårene, spesielt på slutten når de er slitne. Men det er en helt super måte å få opp motivasjonen på!

3. Toes to bar er en tung mageøvelse, hvor du skal gjøre akkurat det navnet på øvelsen tilsier. Altså gå tærne opp til stanga, samtidig som du slipper beina rolig ned. Undertegnede garanterer for at magemusklene skriker etter 45 sekunder med denne!

4.Utfall er enda en fin beinøvelse, vil du ha ekstra syretrening kan du kjøre de hoppende. For min del holdt det i massevis med vanlige utfall i dag, med 45 sekunder til å ta så mange jeg klarte på. 

5. Pushups er en av mine favorittøvelser! 45 sekunder med pushups er mye, og derfor kan det være lurt å ta repetisjonene med overkroppen hevet. Da blir det plutselig lettere å gjennomføre, pass på å finn en høyde som passer for deg samtidig som det er tungt. 

6. Bearsquats er en elsk/hat øvelse, som virkelig brenner i lårene. Start i pushup-posisjon, før du setter rumpa så langt tilbake som du klarer. Hendene skal være på samme plass hele tiden, du skal kun flytte rumpa så langt tilbake som du klarer. På bildet under holder jeg på å skyve meg bakover, og her skal du altså skyve deg så langt så får til før du strekker ut kroppen igjen. Det som er viktig er å holde rumpa lavt mot bakken hele tiden, og ikke skyte den opp i været. Denne har svi-garanti!

7 & 8. De to siste øvelsene var tricepsdips og hockey, den siste kjenner jeg enda her jeg sitter i sofaen. For å sitte i en knebøy i 45 sekunder etter alle de andre beinøvelsene, det river. Men så er det jo akkurat det som er meningen også, og det er ingenting som er så godt som følelsen etter ei treningsøkt.


Det var altså økta, åtte øvelser som kan gjøres på de aller fleste lekeplasser! Det skal ikke så mye fantasi til før du har ei helt super ferieøkt, eller bare har lyst til å legge inn litt ekstra trening under rusleturen. Nå venter stranda for denne jenta, håper dere alle får en strålende dag!

4 kommentarer
    1. for noen flotte bilder! Vet ikke om det var deg eller selve stativene jeg så mest på xD Haha, syns det er så flott med tilgang på slike stativer, hadde lekt meg godt der! Kjempefine øvelser Nora 🙂 Nyt ferien din 🙂

    2. Statera Marit Ebeltoft: tusen takk, nå blir kjæresten glad 😀 Det er nemlig han som blir tvingt til å ta de 🙂 Helt enig, elsker slike stativer og muligheten til å trene overalt!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg