De nye lørdagskveldene

Det er endelig lørdagskveld og jeg og samboeren skulle endelig kose oss med en kveld sammen. Nå har klokken akkurat slått ti, og han har allerede sloknet på sofaen. Kjærestekvelder som småbarnsforeldre altså, det er ikke helt det samme!  Jeg burde sikkert lagt meg jeg også, men det er liksom noe inni meg som sier at det er helt feil å legge seg så tidlig på en lørdag. Å blogge derimot, det er selvfølgelig helt greit!  I mangel på en armkrok har jeg nå satt meg godt til rette i sofakroken med den utslitte favorittjoggisen min og koser meg med et enormt fat med frukt. Så nå multitasker jeg på høyt nivå her jeg blogger med klissete frukt-fingre, ser Best før og samtidig prøver å lage en pakkliste til vi drar til Spania neste lørdag. Jeg er faktisk skikkelig spent på den turen, for det blir den første ferieturen jeg drar på sammen med Ulrik. Begge sett med besteforeldre skal også være med, så da er det jo faktisk håp for at vi får til en kjærestekveld i nærmeste fremtid. Den eneste fordelen med at min bedre halvdel sover akkurat nå er at det blir mer frukt på meg, så jeg får trøste meg med det. 




 

Hvis noen har tips til uvurdelige ting jeg bør ha med på sydentur med en ettåring så gjerne skrik ut i kommentarfeltet! Nå skal jeg spise frukt til jeg får vondt i magen, og virkelig lade opp til morgendagen. Da skal jeg nemlig være med å lede en Bootcamp utenfor 3T-Ranheim med over 100 deltagere, og det kommer til å bli så gøy!  Jeg gleder meg skikkelig, samtidig som jeg må le litt over at lørdagskvelden brukes til å glede seg til søndagsmorgen. Håper å se noen av der i morgen ♥

17 kommentarer
    1. 1 tips. Ta med badesko! Ved bassengkanten er det som regel vått som igjen fører til at det blir glatt. Dette glemte vi i fjor. Det ble mange blåflekker denne ferien😅

    2. Bleier,litt stor vannkopp som du vet han fint drikker av,uv telt til stranda om du er usikker på om alle solsengene har parasoll,solkrem,nok smokker,både lette og litt varmere klær, helseteppe,solhatt –> caps med ”hale” i nakken så nakken ikke blir brent, 2-3 skift til fly/busstur,favoritt programmet på ipad/tlf (peppagris/fantorangen? evnt favoritt film).

    3. Har enda ikke vært på ferie vi, gutten vår er 2.5 nå men badesko og bleier har jeg hørt er greit å ta med. Bleier er vist skikkelig dyrt og annen kvalitet enn her hjemme.
      God tur uansett 🙂

    4. Bleier, mat du vet han liker, mye sukker i babymat det borte, en god fruktkniv, kopp han kjenner, egen dyne, en liten badekåpe og eget håndkle (ikke alltid man får håndkle på hotellet til de minste, til å ta med på stranda/bassenget liksom), håndvaskemiddel !! Antisklisokker eller badesandaler er også greit å ha, og mye mer skift enn du tror du trenger, til alle :p

    5. Anonym: Takk for supre tips 😀 det med UV-telt har jeg liksom ikke helt skjønt poenget med, han sitter jo ikke i ro lengre enn 3 sekunder av gangen og løper rundt etter alt og alle. Så da blir det kanskje ikke så mye vits i telt? Eller er det noe jeg ikke skjønner her? 😛

    6. Hei! Var på Mallorca i fjor når sønnen min var 1 år, og det gikk kjempefint- det gjør det helt sikkert for dere og! Bare til å glede seg! Vi hadde med dyna hans, og det var kjekt for på hotellet hadde de bare sånne teppelaken. Greit å ha dyne, hvis dere skal ha på AC. Badesko er kjekt, da det er veldig glatt ved bassengkanten og solkrem. Jeg synes ikke bleier var så dyrt, men de er litt stive, minner om rema 1000 bleiene. Jeg hadde med noen vanlige bleier(så vi slapp å mase med det med en gang vi var framme), også hadde jeg med noen badebleier. Hadde også med et par drikkekopper. Så at noen nevnte mat, det gadd ikke jeg. Han spiste masse spansk omelett, smoothier som de blanda selv på restaurantene, spagetti, lasagne mm. Gikk veldig fint! Hadde ikke like stor matlyst hver dag pga varmen, men frukt og smoothie var populært uansett! God tur! Kos dere masse! Kommer til å gå kjempebra!! :))

    7. En badebleie slik som du bruker på babysvømming istedenfor sånne engangs, er i allefall et must for meg.
      De blir ikke tunge og fæle (tisset havner i vannet uansett) men du ser når de bæsjer og de er såpass tette at man ikke risikerer å forurense bassenget. Engangsbleiene sitter ikke like godt på.
      Vanlig badetruse kan om ønskelig brukes oppå både sånn babybade truse og engangsbleiene.
      Stiller meg ellers bak det andre har sagt, noen gode antisklisokker er nesten bedre enn badesko forresten.vi bruker litt av begge deler

    8. Ta med nok bleier til hele turen! Dyrt&dårlig i utlandet. Ta også med litt matvarer dere vet Ulrik spiser, smoothies osv er kjekt i varmen. Badesko, UV drakt og UV hatt er veldig kjekt med aktive barn 😉 Ellers ta med et par ting han er vant til å sove/kose/leke med. God tur 😊

    9. Barnemat på glass syntes jeg var fint å ha med☺ og som noen skrev her; badesko! Kjøpte sklisikre uv-sko som var gull verdt ved bassengkanten! Anbefales på det sterkeste!:)

    10. Kjenner meg igjen mtp lørdagskvelder etter barn kom i hus 😉 Jeg kan nesten ikke huske hvordan det var før jeg. At folk orker 😉 hihi..
      Når og hvor reiser dere til Spania? Vi reiser nemlig nedover selv 20.mai, skal være i 10 dager og har dratt med hele familien ettersom vi skal gifte oss der om nøyaktig 15 dager! Vi reiser til Calpe og Altea 🙂
      Når det kommer til tips må det vell være å ha med bleier og barnemat, så slipper du å “stresse” med det, eller være redd for at ungen skal reagere på noe. Gjorde alltid det selv når vi reiste med små barn! 🙂

    11. Lene: enig, at folk orker!

      Så herlig – da er dere jo her nå 🙂 Tusen takk for tips, bleier og mat ble med, etter en titt i butikkene er jeg veldig glad for det. Så må jeg selvfølgelig si gratulerer og lykke til med brylluppsfeiring, håper den store dagen blir fantastisk!

    12. Veronica: Tusen takk for tips! Alt dette ble med, vi hadde ikke tenkt på at vi måtte ha med bleier. Mat, uv-sko og drakt ble handlet inn dagen før vi dro, og uten det hadde reisen virkelig ikke blitt det samme. Greit å høre det fra mammaer som har vært på sydentur før 😀

    13. Mor til tre små: det ble kjøpt inn! vi kjøpte heldigvis to ulike typer, for den ene passet han mye bedre enn den andre. Litt vanskelig å vite på forhånd, men veldig takknemmelig for tips 🙂

    14. Catrine: tusen takk for alle tipsene 😀 Den eneste jeg har pakket for mye til var meg selv, ble ikke så mye bruk for alle skjørt/kjoler som jeg hadde tenkt 😛

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg