Frisk og luftig proteinkrem

I dag har jeg et helt fantastisk lite lunsjtips å dele med dere, nemlig denne proteinkremen. Jeg fikk selv tipset av ei venninne, og ble nesten litt snurt for at jeg ikke har fått det tipset før. For dette var helt utrolig godt, og alle andre søtmonser der ute må følge nøye med nå. For her har dere nemlig en søt og frisk proteinkrem som kan spises hver eneste dag. Oppskriften er lekende lett, du trenger bare dette :

2 eggehvitter ♥ 2 ss sukrin melis ♥ 1 beger Skyr

Stivpisk eggehvitter og sukrin melis, før du vender begeret med Skyr forsiktig inn. Her kan du selvfølgelig velge den smaken du vil, jeg har brukt fersken og bringebær her.  Det kan virkelig ikke sammenlignes med å spise vanlig Skyr, dette blir en helt annen verden. Det er som en liten dessert, stappfull av proteiner og så utrolig enkel. Det høres kanskje ikke så fantastisk ut, men jeg lover at dette er verdt å prøve. Med tanke på at det tar omtrent fire minutter har du absolutt ingenting å tape, så bare go for it! Husk at eggehvittene må piskes helt stive, slik at du kan snu bollen på hodet før du vender Skyren inn. Gjerne topp med bær og nøtter, for å sette prikken over i’en. 



Nå skal jeg dra på butikken og hamstre inn Skyr i alle mulige smaker, for å finne favorittkremen. For den kremen her, den blir utvilsomt den nye slageren her i huset! 

7 kommentarer
    1. Hei Nora!
      Jeg trenger jeg litt råd.. jeg har søkt politihøgskolen, og skal på fysiske opptak i slutten av mai. Jeg har god kontroll på alle øvelsene og kravene, bortsett fra liggende pull ups. Altså der man ligger vannrett med beina på en benk og drar seg opp til en bom (breie enn bare stang, altså man trenger ikke dra seg heelt opp). Har du tips til hvordan eg kan bli bedre i dette? Hvilke andre øvelser bør jeg gjøre i tillegg til å bare trene spesifikt på denne øvelsen?
      Takk på forhånd <3

    2. Blainda me skyr me sitronsmak bli de som sitronfromasj. ..enårmt gått.
      Bland me blåbærsmak og rør i frosne blåbær itillegg. …mmmmm nydele

    3. Yvonne: Jeg tror du vil slite med å få det stivpisket om du bruker sukrin gold. Du kan evt prøve å stivpiske med sukrin i stedet hvis du har det? 🙂

    4. nam skal prøve 🙂 foressten mener det går fint med sukrin gold om man stivpisker eggehviten med en klype salt først, og tilsetter litt og litt sukrin 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg