Timeout & hjemmelagde knekkebrød

I går logget jeg helt av sosiale media for første gang jeg kan huske. Ingen blogg, ingen snap, ingen Instagram og ingen Facebook. Det var så godt, jeg tror virkelig jeg hadde behov for en liten timeout. Det har vel de fleste av oss innimellom, for det kan bli for mye av det gode også. Jeg skulle ønske jeg kunne si at jeg ble mer produktiv av å logge av, men i går ble det faktisk ikke gjort noen verdens ting her i huset. Likevel var det superdeilig, og akkurat der jeg trengte! I dag var det opp for å lage knekkebrød til frokost, det er så utrolig godt og enklere enn man skulle tro. Alt du trenger er dette:

4 dl sammalt grov rug ♥ 2 dl havregryn  1 dl sesamfrø 2 dl solsikkekjerner

1 dl gresskarkjerner ♥ 1 dl linfrø  1 ts salt  1 ss sukrin  7 dl vann

Bland alle ingrediensene godt, og fordel utover et bakepapirkledd stekebrett. Oppskriften gir nok røre til to slike brett. Stek midt i ovnen på varmluft i 175 grader i 10 minutter. Deretter tar du brettet ut, og deler skjærer passende ruter for knekkebrødene før du setter brettet inn igjen. Nå skal det stå i 30  minutter, før du åpner døren på stekeovnen og steker de slik i 10 minutter. Lukk døren og stek knekkebrødene i nye 10 minutter, før du tar de ut og lar de avkjøle seg på rist. Disse blir utrolig gode, er supersunne og smaker digg med alle typer pålegg på.



Nå skal familien ut på tur i det herlige været, ha en herlig søndag alle ♥

 

3 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg