Vaffellykke for store og små

På selveste kvinnedagen slo jeg til med vaffel til lunsj, og det falt godt i smak både hos store og små. Jeg måtte lage en helt ny oppskrift fordi alle mine tidligere oppskrifter har inneholdt kunstig søtning, og det har jeg tenkt å holde Ulrik unna en stund til. Men det stopper meg selvsagt ikke i å lage like gode vafler, denne oppskriften er superenkel og du trenger disse ingrediensene:

3 små bananer ♥ 4 egg ♥ 3 dl havregryn ♥ 2 dl fibra fullkornshvetemel

2-3 dl melk ♥ 1 ts kanel ♥ 1 ts kardemomme ♥ 1 ts bakepulver ♥ 1 ts vaniljepulver

Mos bananene med stavmikser, før du tilsetter resten av ingrediensene og blander godt sammen. Tilsett melken til slutt, og se an hvor tykk du ønsker å ha vaffelrøra. Stek med litt smør i vaffeljernet så de ikke setter seg fast, og topp med det du liker best. Jeg elsker kombinasjonen brunost og banan, det er så digg!




Håper dere får like mye glede ut av oppskriften som vi hadde ♥

8 kommentarer
    1. Hei Nora! Ville bare tipse deg om havrevafler uten sukker eller søtning! Jeg synes i alle fall at det ikke er nødvendig med noen av delene, smaker jo uansett godt! 🙂

    2. Hvorfor holder du han unna kunstig søtning? 😀 spør bare siden jeg er nysgjerrig. Kanskje et bloggtips?- skrive om hvordan du gjør det kostholdsmessig for lillemann? Syns det er et veldig spennende tema!
      Ha en fin dag videre, flotte deg!:)

    3. Benedicte – det er ikke anbefalt å gi kunstig søtning (inkl. stevia og sukrin) til barn under 3 år. Det er rett og slett ikke forsket nok på det.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg