Sukkerfrie kanelsnurrer

Det er mandag, og hva er vel en bedre måte å starte uka på enn med kanelsnurrer? Disse er sukkerfrie, enkle og supergode – det kan jeg gå god for etter å ha spist tre til lunsj. Denne oppskriften skal jeg ikke skryte på meg at jeg har funnet opp selv, den har jeg funnet på Bakekona sin blogg. Mitt eget forsøk på sunne kanelsnurrer ble nemlig mislykket, og i stedet for å ta sjansen på en ny oppskrift valgte jeg å bake en jeg har hørt mye skryt om. Det skjønner jeg godt, for disse ble kjempegode! For å lage de trenger du:

2 dl fibra fullkornshvetemel ♥ 2 dl havregryn ♥ 0,5 dl Sukrin gold ♥ 30 g lett margarin

250 g mager kesam ♥ 1 ss bakepulver ♥ 1/2 ts kardemomme

Bland alt det tørre før du tilsetter margarin og kesam. Bruk gjerne en kjøkkenmaskin slik at du får blandet deigen godt sammen. Strø litt mel over benken, og kjevle ut deigen. Den er litt klissete, så gjerne ha litt mel på kjevla også. Fordel romtemperert smør over deigen, og strø Sukrin gold og kanel over. Rull deigen sammen og skjær omtrent like store deler, jeg fikk 14 kanelsnurrer av denne oppskriften. Pensle med egg og stek i ovnen på 225 grader i 7-9 minutter ,og la de avkjøle seg på rist. Topper du med Sukrinmelis blir de ekstra gode!



Det var mandagstipset fra denne kanten, håper dere alle har en super start på uka!

 

3 kommentarer
    1. Hei. Prøvde meg på disse og de var gode. Men lurer på en ting – til meg så hevet de seg ikke ? Stemmer dette. Trudde bakepulver ville få de til å heve seg lilitt.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg