En annerledes treningschallenge

20.02.2017 - 18:37 7 kommentarer

Hei dere! Nå synes jeg det var på tide med en aldri så liten challenge igjen, vi har jo tross alt kommet til langt ut i februar. Forhåpentligvis er dere i godt driv på treningen enda, det er jo ingen grunn til å dabbe av selv om januar er over. For å øke motivasjonen synes jeg alltid det er gøy med utfordringer, og jeg vet t mange av dere er enige! I tillegg til at utfordringer er morsomme, så synes jeg det er utrolig gøy å klare nye ting. Derfor tenkte jeg at det må jo være en super ide å slå sammen disse to! For la oss nå være ærlige, mange treningsbloggere inkludert meg selv lager ofte utfordringer på tingen selv er god på. Derfor skal jeg frem til påske øve ekstra mye på fem ting jeg ikke klarer. Det er nemlig ingenting som irriterer meg mer enn å ikke klare ting, jeg vil jo så gjerne få til alt! Likevel har jeg plukket ut relativt realistiske ting her, for selv om jeg har lyst til å klare å gå ut i spagaten og ta 10 muscle ups er det lite sannsynlig at jeg får til det på kort tid. Og det å ikke se fremgang er ikke akkurat motiverende, så jeg håper alle dere også plukker ut ting dere tror dere kan klare. Lista mi ser sånn her ut:

Pistol squats

Knebøy på treningsball

Handstand pushups inntil vegg

Pushups på ringer

Stå i bro og legge underarmene ned på bakken

Akkurat nå tar jeg pistol squats ved hjelp av slynger eller strikk, klarer knebøy på bosuball, tryner når jeg skal presse med opp i pushups på ringer, klarer å stå i vanlig bro og jeg tar handstand pushups fra boks. Så det skal bli spennende å se fremover, hvor mange av disse jeg nailer på to måneder. Det trengs både bevegelighet, styrke og balanse for å klare disse øvelsene, så det er litt å ta tak i. Men det er faktisk sånn at man blir ikke bedre på ting hvis man ikke øver, så så nå er fokuset satt!







Jeg vet at jeg ikke er den eneste som har sett øvelser og tenkt at det har jeg lyst til å meste, men ikke gjort noe for å faktisk få det til. Så om du kjenner deg igjen i det, enten det er å klare din første pushup, løpe din første femkilometer eller å gå på hendene så bli med på utfordringen! Jeg skal sette av litt tid etter hver treningsøkt for å bli bedre på nettopp disse tingene og det tror jeg faktisk skal holde. Det trenger nemlig ikke å ta all verdens med tid eller innsats hver gang man skal mestre noe nytt, mendet krever at en faktisk prøver. Hyl ut i kommentarfeltet om dere er med, og fortell hvilke øvelser dere har lyst til å få til. Det er så gøy å få litt innsikt i hva dere jobber mot også. Stor mandagsklem fra meg til alle dere ♥

7 kommentarer

Jannicke

20.02.2017 kl.19:01

Åh denne challengen trenger jeg haha! Jeg gir alt for lett opp når jeg ikke får til ting, så dette blir et lite og nødvendig spark bak! Jeg blir med på challengen og skal jobbe med pull ups, pistol squats og dips :) Lykke til Nora - gleder meg til å høre hvordan det går frem mot påske <3

20.02.2017 kl.21:05

Knebøy på ball? Den øvelsen må du nesten ta bilde av en dag :)

Fitnessnora

20.02.2017 kl.22:36

Anonym: på fitnessball, altså en sånn stor rund med luft i :D

Christine

20.02.2017 kl.23:20

Prøv å gå i bro:)

Kjempegøy og utfordende for koordinasjonen. Nå snakker jeg ikke om å gå ned i bro, men å gå rundt på alle fire når du allerede står i bro! :D

Christine :D

Nora

21.02.2017 kl.08:07

Dette var en kul challenge! Har selv veldig lyst til å få til pistol squats en dag. Kan du skrive et innlegg om hvordan man kan lære seg det, og hvilke hjelpemidler man kan bruke på veien?

Celina

21.02.2017 kl.14:21

så morsomt med en sånn challenge! Flere av øvelsene jeg selv ønsker å mestre men ikke vært sikker selv hvordan jeg skal få framgang men dette gir ny motivasjon til å bare prøve mer og feile! :-D

idakverkild

25.02.2017 kl.21:09

Spennende! Slike mål gir resultat :-D Jeg klarer 2 pistol squats uten hjelp, haha! Er vel en start, har lenge ønsket å klare det. Må forsten si at du er min største inspirasjonskilde altå, for et herlig menneske du er!! :-D Jeg er selv over gjennomsnittet interessert i hva jeg topper i kroppen min, så denne bloggen passer meg helt perfekt. Jeg heier på deg :-D

Skriv en ny kommentar

hits