Perfekte turkjeks

Jeg elsker å gå på tur, men det gjør desverre ikke kjæresten. Han liker å være ute, men det å bare gå synes han er kjedelig. Løping og alt som går fort synes han er kjempegøy, men å løpe meg meg blir kjedelig fordi jeg løper for treigt. Derfor må jeg finne andre måter å lokke han med på tur, og da er hjemmebakst alltid en vinner. Kjeks smaker alltid fantastisk på tur, legg til et par appelsiner og kaffe så er det helt perfekt. Jeg har alt prøvesmakt disse, og nå gleder jeg meg enda mer til å dra på tur i helga. Hvis du også skal på tur, eller bare vil kose deg litt ekstra vil jeg anbefale å teste disse. Du trenger:

100 g smør ♥ 4 ss sukrin gold ♥ 2 ss yacon sirup ♥ 3 egg

4 dl havregryn ♥ 60 g sjokolade ♥ 2 never valnøtter ♥ en klype salt

Smelt smør, sukrin gold og yacon sirup sammen i en kasserolle. Har du ikke sistnevnte kan det sløyfes, det er ikke nødvendig for å få et bra resultat. Men de blir ekstra gode med, så gjerne bruk sirup.  Hakk opp sjokolade og valnøtter, og legg deretter alle ingrediensene i en bolle. Rør godt sammen, og fordel med to spiseskjeer på bakepapir. Stek på 180 grader i omtrent 25 minutter, før du lar de avkjøle seg på rist.



Tur eller ei, disse ga virkelig en god start på helgen ♥
 

3 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg