Slynger og smoothie

16.02.2017 - 20:16 2 kommentarer

Jeg er veldig glad i slyngetrening, det er så effektivt og kan varieres på så mange måter. I dag ble øvelsene tatt på kettlebells, så jeg måtte jobbe ekstra mye med kjernemuskulaturen. Plasser beina i slyngene, og to kettlebells med litt tyngde på foran deg slik at du kan ligge med strak kropp. Jeg tok pushups og kneetucks om hverandre, altså annenhver øvelse. Deretter prøvde jeg en ny variant som var mye tyngre enn jeg trodde! Øvelsen starter med strak kropp og beina sammen slik dere ser på det øverste bildet, før du presser begge beina ut til siden mens kroppen holdes strak. Jeg syntes det så kjempelett ut, men her måtte jeg virkelig jobbe med kjernen!

Genser / tights / sko  (lenkene i innlegget er sponset)




Etter trening må det selvfølgelig påfyll til, og i dag ble valget smoothie. Det er så digg og ikke minst så utrolig enkelt! Her har jeg brukt vaniljeprotein, banan, og jordbær - det trenger ikke å være vanskeligere enn som så. Topp med favoritt-proteinbaren så er kveldskosen i boks, med en god mengde næring samtidig. Det er fortsatt tilbud på alt av Nutramino hos X-life, så her er det bare å hamstre inn :) Nutramino har uten tvil det beste proteinpulveret jeg vet om, smakene er ordentlig gode og ikke syntetiske. 






Straks skal jeg sette i gang med å bake sunnere kjeks, blir de vellykket kommer oppskriften på bloggen i morgen. Ha en fin kveld alle sprekinger ♥

2 kommentarer

Ingeborg

16.02.2017 kl.21:14

Oppdaget plutselig i går at X-life har tilbud på Nutramino. Måtte bestille favorittene mine.

Det er lenge siden jeg har lagd smoothie. Mulig det blir kveldsmat i morgen.

Pia

18.02.2017 kl.11:32

Hei, fine øvelser,men hva tenker du om å gjøre slike øvelser under graviditet? Både vanlig (front)planke, på ball, i slynge osv og sideplanke? Ok i begynnelsen (når man f eks ikke vet ennå om man er gravid?:)) men være mer forsiktig etterhvert? Jeg opplever at ikke alle fysioterapeuter har like mye kunnskap om mageøvelser under og etter graviditet, og det er så frustrerende, når man leser så mye ulikt. Etter graviditet har jeg hørt at planke er helt nei-nei, men så leste jeg en dansk treningsbok for kvinner som hadde født/skulle komme i form som anbefaler planke! Bah! På forhånd tusen takk for svar!!

Skriv en ny kommentar

hits