Ny motivasjon med nye øvelser

Trening er noe av det beste jeg vet, legg til mestringsfølelse så har du drømmetirsdagen! I dag har jeg nemlig klart flere øvelser jeg ikke har klart før, og det er så gøy. Kroppen klarer det aller meste bare man trener på det, og i dag er jeg jammen litt stolt av meg selv. Denne mageøvelsen har jeg prøvd å ta mange ganger, men har aldri helt fått dreisen på den. Det fikk jeg i dag, og kanskje er det en øvelse dere kan bryne dere på også. Stå på hendene mot en vegg, og la føttene hvile mot en fitnessball. Trekk ballen rolig ned og strekk beina ut igjen, så skal jeg garantere at det kjennes i magen! Dette blir litt som en omvendt kneetuck, og en veldig morsom variant å prøve seg på.

Genser og tights (-25%) fra Röhnisch / sko fra Reebok (sponsede lenker)



Det er ikke noen hemmelighet at jeg elsker ulike varianter av pushups, og på kettlebells blir øvelsen ekstra tung. Her kjører jeg med snudde kettlebells, som krever enda mer av av kjernemuskulatur. Sørg for å finne balansepunktet før du setter i gang med repetisjonene, slik at du ikke faller.

En ting jeg ikke klarer enda er håndstående pushups, der mangler jeg litt styrke i skuldrene. Men i mellomtiden kjører jeg med beina på boks, og det er en super måte å trene seg opp på. En dag skal jeg klare det også, jeg gir meg ikke!


Det morsomste med dagen var at jeg endelig klarte å holde L-sit, for denne øvelsen har jeg slitt med! Jeg har blitt så frustrert over å se andre klare den lett som en plett, og ikke få det til selv. Men i dag gir jeg altså meg selv en stor klapp på skuldra, for nå satt den plutselig! Så jeg håper dette kan gi dere litt ekstra motivasjon også, uansett hvilket stadie dere er på i treningen. For holder du på lenge nok uten å gi deg så klarer du faktisk det du trener på, om det er din første knebøy, pushup eller din første muscleup! 

Ha en strålende tirsdag alle sporty lesere♥

15 kommentarer

Siste innlegg