Fra en sjokoladeelsker til en annen

Jeg ELSKER sjokolade. I det perfekte liv hadde sjokolade hatt samme næringsinnhold som isbergsalat, og jeg kunne ha spist så mye jeg orket. Sånn er det dessverre ikke, men det betyr ikke at jeg nekter meg sjokolade av den grunn. Det er nemlig her jeg tror mange går på en feil når de skal legge om kostholdet sitt, at de tenker at de må nekte seg alle matvarer som er usunne. Hvor lenge klarer man egentlig å holde på et kosthold hvis man skal kutte ut alt en liker? Jeg vil ikke tro det er særlig lenge, og det vil heller ikke være et kosthold man trives med. Derfor er det viktig å finne ut hva som funker for nettopp deg og ditt liv. For meg har sunnifisering som det så fint har blitt kalt blitt løsningen, for da kan jeg spise sjokolade hver dag om jeg vil. I helgene spiser jeg vanlig sjokolade, men det er ikke noe jeg kan gjøre hver dag. Derfor blir løsningen oppskrifter som denne, og disse sjokoladekjeksene er så gode! For å lage de trenger du:

80 g smør ♥ 5 toppede ss sukrin gold ♥ 3 ss fibersirup clear  ♥ 200 g glutenfri havregryn ♥ 3 egg

30 g bakekakao ♥ 1 ts ekte vaniljepulver ♥ 3 ss fiberfin ♥ 70-80 sjokolade

Bland smør, sukrin gold og og fibersirup i en liten kasserolle. Hvis du ikke har fibersirup kan du også velge å bruke yaconsirup, eventuelt andre typer sirup. La det smelte, og rør godt sammen. Bland alle de andre ingrediensene i en bolle, og hell smørblandingen over. Sjokoladen hakker du opp i passende biter og rører godt inn. Jeg valgte å bruke sukkerfri sjokolade, det smaker jo akkurat like godt! Jeg sparte også noen sjokoladebiter som jeg fordelte på toppen av kjeksene. Bruk to spiseskjeer til å forme til kjeks, og fordel på strekebrett. Stek midt i ovnen på 180 grader i 20-25 minutter. La de avkjøle seg på rist før de er klare til å nytes, som tilbehør er iskaldt melk et must!

Innlegget inneholder sponsede lenker



Ønsker alle andre sjokoladeelskere der ute en herlig torsdag ♥

6 kommentarer
    1. Hei og takk for at du deler sunn matinspirasjon 🙂 sjokoladekjeksene så supergode ut. Har du regnet kcal innhold på oppskriften ?
      Ønsker deg en flott dag. Mvh Helene

    2. Og over til noe helt annet.. I dag laget jeg de grove gulrotrundstykkene dine med cottage cheese. Jeg liker jo ikke vanlige cottage cheese rundstykker, men disse var jo saftige og fantastiske på smak!

    3. Går på kalorioverskudd. Skal du gå ned i vekt, du ser ganske rund ut fortsatt etter så lang tid, så må du jo gå på et kaloriunderskudd? 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg