Brød & barnehage

Mitt elskede havrebrød, jeg blir aldri lei! 60 gram havregryn, 1 eggehvite, bittelitt vann og en klype salt er alt du trenger. Klem godt sammen, fordel på et stekebrett og inn i ovnen på 200 grader i omtrent 12 minutter. Du kan også velge å bruke hele egget, men da kan brødet fort få en “eggete” smak. Kanskje litt dårlig forklart, jeg elsker egg men ikke som smak i brødet. Oppå brødet derimot, der elsker jeg smaken av egg! Kombiner gjerne med litt laks også, så er det virkelig en luksuskveldsmat. Har dere ikke prøvd havrebrød enda så la det bli frokosten i morgen, det lager seg jo nesten selv. Gjerne varier med litt krydder i deigen, jeg synes det er godt å veksle mellom spicy varianter og litt søtere med sukrin og kanel. Dagens variant ble salt og god, og er virkelig mettende.

SAMSUNG CSC
SAMSUNG CSC

Kvelden og ettermiddagen har gått med på å ringe og sende mailer til absolutt alle barnehager i nærheten, for dette med barnehageplass var tydeligvis vanskeligere enn jeg hadde trodd. Neste gang jeg skal ha baby skal det virkelig planlegges mer nøye! Vi har heldigvis en del permisjon til gode, men likevel vet jeg at det kommer til å bli et stress å få hverdagen til å gå opp. Vi har også bestemødre som kan hjelpe litt til, men det er jo egentlig for ille at man skal behøve hjelp for å få hverdagen til å gå opp. Selv om det absolutt ikke er optimalt må jeg bare se det positive i dette også, og det er at jeg får mer tid med hjerteknuseren min på dagtid. Det er langt i fra det verste i verden ♥

Nå burde jeg ha satt kursen mot senga, for nyttårsforsettet mitt var å legge meg tidligere. Problemet er bare at Vikings er så spennende, så jeg klarer ikke å legge meg før jeg har sett litt til. Så hvis noen flere enn meg glapp nyttårsforsettet halvveis i januar kan vi i alle fall trøste oss med at vi ikke er alene!
 

3 kommentarer
    1. Håper det ordner seg med barnehage! Bare å sjekke hos alle, kan jo fort være at det er en ledig plass 🙂

    2. Et tips kan være å sjekke hos familiebarnehager 🙂 bare husk at hvis dere takker ja til en barnehageplass nå, mister dere plassen på søkerlista til den barnehagen dere helst kunne tenkt dere. Fristen for å søke overflytting er 1. februar, men det vet du sikkert 🙂 hadde samme problemet ifjor. Det endte opp med at samboer jobbet 100% som vanlig, og jeg jobbet natt- og seinvakter i 8 mnd. Det var tungt å skulle holde seg våken med en 1åring hele dagen etter nattevakt :p håper det ordner seg for dere! Og som du sier, så har dere jo hjelp av besteforeldre 🙂 vil tro det hjelper mye. Lykke til!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg