Flere fluer i en smekk

Flere muskelgrupper i en smekk burde tittelen kanskje være, for er det noe jeg er fan av så er det å ta øvelser som krever at flere muskelgrupper jobber samtidig. Tidligere hadde jeg en egen økt i uka hvor jeg bare trente armer, mens det samme ville vært utenkelig for meg i dag. Jeg liker å trene så store deler av kroppen som mulig under øktene mine, og holder meg derfor til store øvelser. Baseøvelser som knebøy, markløft og militærpress er fast inventar under øktene, men det finnes også så mange andre øvelser man kan sprite opp for å få med flere muskler. Med en vektskive over hodet under bulgarske utfall får du plutselig en mye større utfordring til både kjernen og skuldrene. Denne er virkelig krevende, men til gjengjeld får du brukt mye av kroppen! Har du lyst til å trene hjemme finner dere utstyr til hjemmetrening og treningsklær på nyttårstilbud  her. (sponset lenke)


I dag ble jeg inspirert av ei jeg så trente på jobb, som tok smale pushups på en manual. Det så ut som en fin øvelse for kjerne og triceps, noe det var også! Det jeg ikke var forberedt på var hvor utrolig tung øvelsen kom til å være etter noen repetisjoner, bare sjekk løftetrynet mitt på vei opp. Jeg tok 10 repetisjoner x 3 på denne øvelsen, og det var virkelig nok.


Øvelser som dette er helt geniale og noe jeg bruker ofte. Spesielt på dager man har det litt ekstra travelt er det gull å få brukt hele kroppen på å øvelser. Test de gjerne og fortell meg hva dere synes ♥

1 kommentar
    1. Du er så utrolig flink, en kjempe stor inspirasjon for mange. Du ser helt smashing ut om dagen, er alltid en glede å klikke seg inn på bloggen din hver dag <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg